Vasárnap este hét óra körül a Claudiopolis IC öt kocsija siklott ki a Keleti pályaudvarra bevezető szakaszon, a pályaudvaron azóta nincs vonatközlekedés. Pafféri Zoltán, a vasúttársaság vezérigazgatója a helyszínen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a MÁV információi szerint a balesetnek nem volt személyi sérültje, "munkatársaink többször végigjárták a kocsikat".
A MÁV dolgozói a baleset utáni helyreállítást meg vasárnap éjjel elkezdték, hétfőn, a sajtótájékoztató idején az utolsó kocsit emelték vissza a sínekre. A vezérigazgató azt mondta, munkatársainak sikerült egy olyan műszaki megoldást találni, hogy ne darukkal kelljen a sínekre visszahelyezni a kisiklott kocsikat. Ez azért fontos, mert így nem kellett elbontani a felsővezeték-rendszert, ami egy jóval időigényesebb beavatkozás lett volna.
Mindez azt eredményezheti, hogy a Keletit kedd délelőtt ismét meg lehet nyitni az utasforgalom előtt, mondta Pafféri. Ennek részleteit még nem tudják, a MÁV appján és a Mávinform Facebook-oldalán adnak majd tájékoztatást róla. "Nem biztos, hogy az összes vágányon egyidejűleg újraindulhat a vonatközlekedés. A célunk, hogy mielőbb a teljes keresztmetszetében átadjuk a pályaudvar kapacitását" - mondta el a vezérigazgató.
A baleset okait és körülményeit még vizsgálják, Pafféri elmondása szerint a rendőrség, a közlekedésbiztonsági szervezet és a MÁV is vizsgálja az esetet, "most felelőtlenség lenne konkrétabbat mondani". A rendőrség már vasárnap este bekérte a pálya- és járműfenntartás, valamit a vasárnap esti közlekedés dokumentumait.
Első szemrevételezésre azt látni, hogy egy váltó egy alkatrésze tört el, de nem tudják, ez a balesetnek az okozója vagy következménye volt-e. A MÁV mindenesetre az összes ilyen típusú váltószerkezetet soron kívül átvizsgálja, mondta Németh Réka pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettes. A hálózaton több száz ilyen típusú váltó van, tette hozzá egy kérdésre.