Többszörös emberöléssel is meggyanúsíthatják a Bayesian szuperjacht kapitányát az olasz hatóságok

külföld
augusztus 26., 12:37

Többszörös emberölés és gondatlanságból előidézett hajótörés címén vizsgálatot indított az olasz ügyészség a szicíliai partoknál múlt héten elsüllyedt Bayesian szuperjacht ügyében a hajó kapitánya, az 51 éves új-zélandi James Cutfield ellen – írták hétfőn olasz lapok.

A La Repubblica és a Corriere dell Sera című lapok hírét az eljárás megindításáról egy igazságügyi forrás is megerősítette a Reuters hírügynökségnek. A vizsgálat alá vonás önmagában nem jelenti az érintett személy bűnösségét, sem azt, hogy a vizsgálatot okvetlenül vádemelés követi – jegyezte meg a brit hírügynökség.

A Palermóhoz közeli Porticello kikötőjétől 700 méterre horgonyzó hajó augusztus 19-én hajnalban süllyedt el egy rendkívül heves viharban. A brit lobogó alatt közlekedő 56 méteres jacht fedélzetén 22 személy tartózkodott, a többségüket sikerült kimenteni, hét ember azonban, köztük az 59 éves Mike Lynch brit mágnás és 18 éves lánya, illetve két prominens brit házaspár, továbbá a legénység egy tagja meghalt.

Az elsüllyedt hajó végzetes utolsó perceiről ebben a cikkünkben írtunk, arról pedig, hogy kik és miért voltak a jachton a tragédia idején, itt számoltunk be.

Olasz tengerészgyalogosok merülni készülnek a Palermo melletti Porticello kikötőnél 2024. augusztus 22-én, három nappal azután, hogy a brit lobogó alatt közlekedő Bayesian luxusjacht elsüllyedt.
photo_camera Mentőegységek a tragédia helyszínén, 2024. augusztus 22-én Fotó: Alberto Pizzoli/AFP

A vizsgálóbírók vasárnap másodszor hallgatták ki a kapitányt a La Repubblica szerint, amely úgy tudja, hogy vizsgálat indulhat a legénység egyik tagja ellen is, aki ügyeletes volt a vihar idején, és túlélte a szerencsétlenséget.

A Termini Imerese-i főügyész, Ambrogio Cartosio szombaton azt mondta, bár váratlan meteorológiai jelenség történt, nagyon is elképzelhető, hogy többszörös emberölés és a hanyagságból előidézett hajótörés bűncselekménye valósult meg.

A Bayesiant úgy építették, hogy bármilyen időjárási viszonnyal dacolni tudjon – mondta a La Stampa című lapnak adott és hétfőn megjelent interjújában Franco Romani hajóépítő mérnök, a jachtot építő csapat tagja. A szakember azt feltételezi, hogy egy nyitva hagyott oldalsó nyíláson tört be a jachtba a víz, ami az elsüllyedést okozta. Romani szerint a legénység alábecsülhette a vihart, és nem biztosította, hogy minden nyílás zárva legyen a hajón. (via MTI)