Júliusban az elektromos járművek eladásai Kínában most először megelőzték a hagyományos belső égésű motorosokét, az újautó-eladásokban már 51 százalék az övék.
Ez egyfajta mérföldkő az elektromos átállásban, és nem véletlenül Kínában történik meg az elsők között: miközben az elektromos autógyárak Amerikánban és Európában küszködnek idén, a kínai elektromos járműipar az elmúlt két évben berobbant, Kína a világ legnagyobb gyártójává és exportőrévé vált.
Az elektromosjármű-eladások idei felfutását Kínában a technológiai előrelépések és a termelés nagyon jelentős felskálázása mellett politikai lépések és gazdasági ösztönzők is segítik. A gazdasági nehézségeket kiemelten próbálják éppen az elektromos piacon fogyasztásösztönző intézkedésekkel ellensúlyozni, több nagyvárosi önkormányzat külön adókedvezményekkel és más eszközökkel is támogatja az elektromosautó-vásárlást. A gyors 2024-es kínai autóeladási növekedés zöme a plug-in hibridekből jön, ezeknek éves szinten több mint 80 százalékkal nőtt a forgalma.