A négynapos munkahét bevezetésével kezelné Japán a munkaerőhiányt

külföld
augusztus 31., 15:46

A rugalmas munkavégzést és rövidebb munkaidőt támogató munkastílusreform-kampányt indított a japán kormány, hogy kezelje a munkaerőhiányt, írja a CNBC alapján a Portfolio. A kampány célja, hogy minél több vállalat és munkavállaló térjen át a négynapos munkahétre.

photo_camera Fotó: DAVID MAREUIL/Anadolu via AFP

A kormány 2021-ben állt ki először a rövidebb munkahét mellett, de a koncepció egyelőre nem annyira népszerű, a Munkaügyi Minisztérium adatai szerint a cégek mindössze 8 százaléka engedélyezi a heti három vagy több szabadnapot. A helyzet javítása érdekében az ország vezetése kampányt indított a négynapos munkahét bevezetése mellett, aminek keretében a minisztérium ingyenes tanácsadást és támogatásokat kínál - főként a kisebb - a vállalatoknak. A reformra azonban eddig nem annyira vevők a japánok, mindössze három cég kért tanácsot a változtatások végrehajtásával kapcsolatban.

„Célunk egy olyan társadalom kialakítása, ahol a munkavállalók választhatnak a különböző munkastílusok közül” – írta a minisztérium. Szerintük a gondolkodásmód megváltoztatása kulcsfontosságú az életképes munkaerő fenntartásához Japán csökkenő születési rátája mellett, a jelenlegi trendek alapján a munkaképes korú népesség ugyanis 2065-re várhatóan 40 százalékkal csökken.