Hadházy Ákos részleteket hozott nyilvánosságra a Diákhitel Központ Zrt. NER-es cégekkel kötött szerződéseiből. Ezeket korábban már a cég egykori vezérigazgatója, Magyar Péter is feleslegesnek és túlárazottnak minősítette, Hadházy bejegyzéséből azonban részletesen is meg lehet ismerni a korrupciógyanús megbízásokat.
A gyanús megbízások központi szereplője Balásy Gyula, a NER kedvenc kommunikációs beszállítója. Magyar azt mondta, Rogán Antalék kényszerítették, hogy szerződjön Balásy cégeivel, a Lounge Designnal és a New Land Médiával. Ezek az állami kommunikációval foglalkozó cégek 44 milliárd forintnyi adózott nyereséget hoztak össze 2016 óta.
Hadházy egy konkrét közösségimédia-kampány megtervezésének és végrehajtásának részletein keresztül mutatja be a megbízások jellegét. Balásyék bruttó 7,4 millió forintot kaptak a munkáért, amit a következő módon számoltak el:
A részfeladatok közül különösen figyelemreméltó a senior szövegíró munkája, aki 70 munkaórát tett bele a közösségimédia-kampány megtervezésébe és végrehajtásába. Ez 40 órás munkaviszonnyal számítva majdnem kétheti folyamatos munkát jelent.
Hadházy a hirdetések közül is hoz példát. A TV2-csoportnak például 60 millió forintot fizettek Magyar Péterék egy minikampányért, ami során éjfél után, a JockyTV-n és az Izaura TV-n mentek a Diákhitel Központ reklámjai. Magyar védelmében meg kell említeni, hogy a nyilvánvalóan értelmetlen megrendeléseket igyekezett racionalizálni.
Magyarnak a megbízottak kiválasztásába és a megbízási díjak tárgyalásába nem volt beleszólása, mert egy korábbi keretszerződés miatt minden állami cégnek Balásy cégeit kellett megbíznia.
Magyar a korrupciógyanús megbízásokkal kapcsolatban nem tett feljelentést, viszont a feleségéről rögzített hangfelvétel ügyében tartott ügyészségi meghallgatáson részletesen beszámolt a szerződésekről. Tudomása szerint az ügyészség a megosztott információit nem vette feljelentésként.