Hétfő este az App Store technikai hiba miatt egyes felhasználóktól kétszer vonta le az előfizetések havi díját, írta közleményében Magyar Bankszövetség. Júniusban is történt hasonló - volt, akitől 130 ezer forintot vontak le -, a különbség, hogy a probléma most nemcsak a magyar felhasználókat érinti, hanem 20 ország kártyabirtokosait.
A Bankszövetség szerint a magyar bankok a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve - az MNB-vel szoros együttműködésben - nyomon követik a tételeket, és ellenőrzik, hogy ténylegesen csak egyszer terheljék a számlát. Azt javasolják, hogy a felhasználók néhány nap múlva ellenőrizzék a számlatörténetüket, ha pedig eltérést tapasztalnak, jelezzék a bankjuk ügyfélszolgálatán.
A Magyar Nemzeti Bank azt írta, haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. „Már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.”