Az OMSZ szerint egy mentésirányító hibázott, amikor hat órán át kellett mentőre várnia egy súlyosan vérző betegnek, aki végül meghalt

belföld
október 29., 07:07

Az Országos Mentőszolgálat belső vizsgálatot indított az eset miatt, amelynek végén személyi felelősséget állapítottak meg. Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy hat órát vártak a mentőre egy budapesti egészségügyi intézményben, mire kiérkezett a mentő, hogy a beteget a Honvéd Kórházba szállítsa át. A belgyógyászati osztályon fekvő nő átszállítását az ott dolgozó vezető beosztású orvos is sürgette, a vérző beteg végül a mentők kihívása után 7 és fél órával jutott el a Honvéd Kórházba, ahol már nem tudtak rajta segíteni.

„A budapesti kórházak közötti késedelmes mentőszállítás kapcsán indított belső vizsgálat személyi felelősséget állapított meg. A munkáltatói intézkedések folyamatban vannak” – idézte az RTL Híradó az Országos Mentőszolgálat közleményét. Az OMSZ szerint az ügyben felelős munkatársuk mentésirányítói tevékenységre vonatkozó, érvényes szakmai eljárásrendet, szabályzatot sértett meg.

Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő szerint azonban nem valószínű, hogy egyetlen munkatárs hibázott, ugyanis több segélyhívás is érkezett, és feltehetően nem ugyanahhoz a mentésirányítóhoz futott be mindegyik. Kunetz úgy véli, az eset az egész mentésirányítási rendszer hibájára utalhat, és nem egyedi.

„Olyan dolgozók ülnek adott esetben mentésirányításban, akik erre a munkára nincsenek jól felkészítve. Elég magas a fluktuáció ebben a munkakörben. Megfelelő mennyiségű személyezettel lehet ezt a rendszert működtetni. Ehhez az kell, hogy tisztességes bérezése legyen az ott dolgozóknak és tisztességes munkakörülményei” – fogalmazott a szakértő. (hvg.hu)