Vitézy Dávid szlovén példával mutatja meg, mit tehetne az állam a vasúttal a vécék felújításán kívül

közlekedés
január 11., 18:19

Vitézy Dávid szerint Európa más országaiban nem az a gyakorlat, hogy 99 évre magánkézbe adja az állam a vasúti pályaudvarokat, mert nem képes azok felújítására. Erre a Szlovéniában nemrég elkezdődött új ljubljanai főpályaudvar építését hozza példaként.

„13 ezer nm-es állomásépület épül a vágányok fölé, amely a meglévő, oldalfekvésű, még a Déli Vasút idejéből származó régi állomáshoz csatlakozik. Ma csak egy szűk aluljáró vezet át a vágányok alatt, az új épület teljesen új kapcsolatokat nyit a környező városrészek és a vasút között”, írja Facebook-oldalán. A meglévő aluljáró kerékpáros alagúttal bővül, növelik a vasúti kapacitást, 6 fedett peront építenek és még 2000 kerékpárparkolót is. A pályaudvar mellé új belföldi és nemzetközi buszállomást létesítenek, amelyek a földszinten és a vágányok fölött is csatlakozik majd az állomáshoz.

link Forrás

A szlovén állam ezt 239 millió euróból, vagyis mintegy 100 milliárd forintból csinálják meg és a Magyarország számára befagyasztott Helyreállítási Tervből finanszírozzák.

„A példa azért is érdekes, mert ezt kellene csinálni Kelenföldön is: új korszerű állomásépület a vágányok fölé, az őrmezői oldalon pedig egy csatlakozó rendes buszpályaudvar. Ezt azonban a piaci befektetőktől hiába várjuk. Remélem, egyszer újra úgy érzi a magyar állam, hogy van keresnivalója a vasútállomásaink fejlesztése terén - mert teendő bőven akadna”, írja bejegyzése végén.