
Nem árulja el a kormány, hogy hány Ügyfélkapu-hozzáféréssel rendelkező nem regisztrált át valamelyik kétfaktoros bejelentkezési móddal rendelkező szolgáltatásba. Az állami szolgáltatásokhoz való hozzáférést biztosító Ügyfélkapu Január 16-án szűnt meg, helyébe a Ügyfélkapu+ és a DÁP lépett. Az átállás nem ment gördülékenyen, a határidő előtt tömegek álltak sorba a kormányablakok előtt.
„Hány Ügyfélkapu-tulajdonos nem regisztrált a DÁP-ba vagy az Ügyfélkapu+-ba január 15-én 24:00-ig?”
- tette fel a kérdést Novák Előd. a Mi Hazánk országgyűlési képviselője a kormánynak. De választ nem kapott. A Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára válaszában csak arról írt, hogy
a Digitális Állampolgár alkalmazást eddig 1,5 millióan töltötték le, Ügyfélkapu+-szal pedig már 3,6 millió felhasználó rendelkezik. Azt, hogy mennyi köztük az átfedés, Hidvéghi Balázs nem árulta el.
Hozzátette viszont, hogy az „álhírekkel ellentétben az online ügyintézés nem kötelező, a Digitális Állampolgárság Programhoz való csatlakozás egy lehetőséget nyújt azok számára, akik gyorsan, kényelmesen szeretnének ügyet intézni, vagy nehézséget jelent a kormányablakok felkeresése.”