Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több teljes kiőrlésűként hirdetett terméke esetében, közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal a fogyasztók megtévesztése miatt 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat üzemeltető vállalatra.
A GVH tavaly januárban indított eljárást az üzletlánccal szemben, mert gyanította, hogy a teljes kiőrlésű jelzővel forgalmazott termékeivel megtéveszti a fogyasztókat, mivel azok a finomlisztnél kisebb arányban tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet.
Valóban kiderült, hogy az érintett pékáruk alapanyaga csak alig egyharmad arányban volt teljes kiőrlésű lisztből. Ahhoz viszont, hogy teljes kiőrlésű legyen valami, a termék alapanyagának legalább félig teljes kiőrlésű lisztből kell lennie
Ha tehát a következő termékek közül választott a nagyérdemű,
akkor bizony megtévesztették.
02.14. Frissítés: A Lidl cikkünk megjelenése után közölte, hogy az érintett termékek beszállítója volt az, aki „szerződésben garantálta a Lidl számára a teljes kiőrlésű megnevezés használatának jogszerűségét. Továbbá az árucikkek teljes kiőrlésű liszt tartalma úgy került meghatározásra, hogy annak beltartalmi értékei mellett az ízélmény is megmaradjon.”
Az üzletlánc azt is közölte, hogy „a magyar piacon elérhető teljes kiőrlésű termékek eltérő mértékben tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet, és a jogszabályok kizárólag a kenyér esetében tartalmaznak ennek vonatkozásában előírást. A Lidl a Versenyhivatal határozatával nem ért egyet.”