
Február 6-án tette közzé Hadházy Ákos azt a szerződést, amit az Uzsoki kórház és a Papcsák Ferenc fideszes képviselő érdekeltségébe tartozó Szolgáltatóház Kft. kötött a kórházban lévő „VIP osztály” működtetéséről. A független parlamenti képviselő a szerződés alapján elég kemény következtetéseket vont le az együttműködésről, szerinte Papcsák cége valójában nem csinál semmit a pénzéért.
A megállapodásból többek között az alábbi részleteket emelte ki (ebben a cikkünkben más aggályos példát is idézünk):
A Hadházy-poszt és a közzétett szerződés nyomán az Országos Kórházi Főigazgatósághoz (OKFŐ) fordultam. Február 6-án e-mailben kérdeztem meg, hogy a képviselő által írtak nyomán az OKFŐ tervez-e vizsgálatot indítani az Uzsoki kórház „VIP osztálya” működéséről, esetleg el is indult-e már ilyen vizsgálat. Arról is érdeklődtem, nem érzik-e aggályosnak, esetleg a hatályos jogszabályokat sértőnek azt a gyakorlatot, hogy pluszpénzes szolgáltatást nyújt egy közkórház úgy, hogy a pluszpénzes szolgáltatást az orvosok és egészségügyi dolgozók egészségügyi szolgálati jogviszonyban végzik.
Másnap kaptam egy szűkszavú, egyetlen korábbi esetre utaló választ: „Hadházy Ákos országgyűlési képviselő úr a Budapesti Uzsoki Utcai Kórház egy korábbi betegellátásáról félrevezeti a közvéleményt. Az adott eset sürgősségi ellátás volt, amely a közfinanszírozott betegellátásban résztvevőknek kárt, hátrányt nem okozott”. Ezzel arra az egy konkrét, 2024 nyarán történt esetre utaltak, amikor egy külföldi pácienstől az ellátásért 1650 eurót kértek, amiről Papcsák cége adott számlát (az ügyben decemberben csalás miatt indult eljárás).
Csakhogy, mint erre felhívtam az OKFŐ figyelmét a február 10-én elküldött újabb e-mailben, a kérdések nem a konkrét ügyre vonatkoztak, hanem magának a szerződéses viszonynak a tartalmára. Ekkor hét pontban, tételesen soroltam fel a kérdéseimet, például azt, hogy
Megemlítettem azt is, hogy a szerződés aláírása óta a Magyar Egészségügyi Szolgáltatóház Kft. árbevétele közel a tízszeresére növekedett, illetve arra szintén rákérdeztünk: van-e tudomása az OKFŐ-nek arról, hogy hasonló konstrukció más egészségügyi intézményekben is létezik.
A levél elküldésének másnapján, egy keddi napon telefonon kerestek az OKFŐ-től, hogy mennyi idejük van válaszolni, és hogy ugye nem írom meg a cikket a válaszuk nélkül. Abban maradtunk, hogy csütörtökig, február 13-ig megválaszolják a kérdéseimet. Ez nem történt meg addig sem, majd a február 14-én küldött emlékeztető email ellenére azóta sem. És mivel legközelebb 2031-ben esik majd csütörtökre február 13-a, csak remélni tudom, hogy nem kellett volna az évet is pontosítani.