Kéri László egy év elteltével újra beszélgetett Magyar Péterrel, a Tisza Párt elnökével.
Magyar Péter 48 perc után arról beszélt, hogy a hatalmas Fidesz legyőzhette volna a Tisza Pártot, ahogy a Góliátok az esetek 99 százalékában bedarálják a kis Dávidokat, de ahhoz alázat és profizmus kell, itt pedig nem volt: „Itt nemhogy alázat nem volt, itt elbizakodottság, gőg, kivagyiság, pökhendiség és az, hogy hát ezekkel nem foglalkozunk, mert ezek úgyis eltűnnek.” Azt mondta, tavaly nyár óta hallgatja NER-es ismerősöktől, hogy most lehet, hogy vezet a Tisza, de két hónap múlva már sehol sem lesz.
A Tisza Párt elnöke szerint most, hogy közeledik a választás, lehet, hogy Orbán Viktornak is hazudtak, és elhitte, hogy a Tisza nem tud kiállítani jelölteket, pedig 308-at kiállítottak. Szerinte lehet, hogy meglepte őket a jelöltek száma, mert lehet, hogy a Fidesz jelöltjei még nincsenek meg. „Ők most folyamatosan mérnek, pontosan látják, hogy a régi gárda kemény titánjaival esélyük sincs rengeteg területen” – mondta.
A kamu tiszás adótervről Magyar azt mondta, hogy ez az amerikai kampánytanácsadóknak köszönhető. „Ugye látják a méréseiket, nekik folyamatosan vannak méréseik. Látják, hogy kutyarosszul állnak, hogyha már ebadóról van szó. Látják, hogy nem hatott semmi, az embereket nem lehet átverni” – mondta.
Az elmúlt napok közvélemény-kutatásaira hivatkozva, miszerint a mérések szerint népszerűbb Tisza és a Fidesz között nem zárult az olló novemberhez képest, Magyar azt mondta: a Tisza is csinál belső méréseket, amiket nem hoznak nyilvánosságra, és ezek néha a Mediánhoz vagy a 21 Kutatóközponthoz képest (ahol 17 százalékopontos különbség is volt) kisebb különbséget mutattak, de a Szőlő utcai botrányok után – amiknek akár befolyásuk is lehet a választásra – az eddigi legnagyobb Tisza-előnyt mérték. „És nem egy kutatás, hanem több, és nemcsak országos, hanem helyi szintű kutatások is” – mondta Magyar Péter.
Rogán Antal megjegyzése, Finkelstein utódjának „kutatása”, az Index „bizonyítéka”, AI-kampányok a „kisállatok megadóztatásáról”, Fidesz-közeli celebek „felháborodása”, és végül az önmagát hitelesítő kamu – ezek kellettek az eddigi legnagyobb kampányhazugsághoz.
Novemberhez képest. De a nyári és kora őszi adatokhoz képest nincs jelentős változás.
A 21 Kutatóközpont felmérése szerint egyre nő azok aránya, aki saját bevallásuk szerint sokat hallottak róla.