„Csak nem gondolják, hogy a gyerekem brokkolit fog enni?”

Lezárt tartalom a Kör tagjainak
január 1., szombat 18:48

– kérdezte mélységesen felháborodva egy feldúlt apuka az egyik szerencsi iskola különleges szülői értekezletén. A szülőkkel éppen annak a programnak a részleteit ismertették, ami a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szakmai irányításával indult a városban. A GYERE – Gyermekek Egészsége Program célja az volt, hogy valahogy kiutat találjanak abból az ördögi körből, hogy egyre több magyar gyerek túlsúlyos vagy elhízott, mert

rossz táplálkozási és életmód- mintákat vesznek át a szüleiktől.

A brokkoli egyébként nem alapvető fontosságú a generációkon átnyúló egészségtelen táplálkozás és életmód megszakításához. A család, az iskola és a környezet megnyerése annál inkább. Ezért ez a többéves program jóval többet akart pusztán annál, hogy átalakítsa a menza menüjét. Három helyen indult az országban, Szerencs előtt Dunaújvárosban, utána Diósgyőrben. Mostanra viszont mindhárom helyen véget ért, és pénzhiány miatt a korábbi formájában nem is folytatódik. A gyermek-elhízás elleni programot eddig a Dietetikusok Szövetsége szponzorok pénzéből finanszírozta (Dunaharasztiban a Coca-Cola Alapítvány, a másik két településen a Nestlé járult hozzá a költségekhez, mivel ezeken a településeken működnek).

A program utolsó éve a járványhelyzet miatt jórészt már távoktatásban folyt, ami arra jó volt, hogy a szövetség kidolgozza a projekt digitális formáját. Ezt költséghatékonyabban egyszerre több településre, vagy akár országossá is ki lehet terjeszteni, amennyiben újabb támogatókat sikerül megnyerni az ügynek.

A magyar gyerekek legalább ötöde elhízott vagy túlsúlyos

Lépj be a Körbe, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a körnek? Lépj be!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt