Négyrészes közleményt juttatott el az MTI-hez a minisztérium, arra reagálva, hogy brüsszeli kiszivárgott hírek szerint az EU-ban nem annyira örültek annak, hogy a magyar állam uniós pénzből építene kisvasutat nagyjából Orbán Viktor csodafalujában, ezért állítólag vizsgálódni kezdtek.
A Miniszterelnökség közleménye szerint
"A mindenkori kormányok számára mindig is kiemelt terület volt a turisztikai ágazat, hiszen magas a szektor foglalkoztatási potenciálja. Körülbelül 200 ezer család közvetlen megélhetését biztosítja, és hozzájárulása az ország GDP-hez sem elhanyagolható (mintegy 10%). A turisztikai fejlesztések között már korábban is számos esetben helyet kaptak a felcsúti kisvasút fejlesztéséhez hasonló beruházások. Ilyen fejlesztésként indult Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter 2008 júniusában tett bejelentése nyomán a Szob-Nagybörzsöny kisvasút teljes, turisztikai célú helyreállításának második üteme is. Magyarországon 21 kisvasút közlekedik, összesen 380 km hosszan. A legrégebbi a "Zsuzsi" kisvasút (133 éve üzemel)."
Majd hosszasan részletezik, hogy 2007 óta milyen projektek valósultak meg, és ezekből milyen típusú kisvasút-fejlesztések futottak le.
És azzal folytatják, hogy
"A felcsúti kisvasút-fejlesztés illeszkedik ebbe a koncepcióba. A fejlesztést lehetővé tevő pályázati felhívás célrendszere teljes egészében összecseng a korábbi, hasonló pályázati kiírásokkal. Tehát nem öncélú turisztikai fejlesztésről van szó. Ellenkezőleg, inkább elvárás, hogy a projekt a régió meglevő turisztikai adottságaival összhangban, azokra építve valósuljon meg. A felcsúti kisvasút nem új nyomvonalon valósul meg, hiszen a terület egy részén korábban is volt vasútvonal. A kiemelt felhívás fő célkitűzése a régió turisztikai adottságaival összhangban és azokra építve a turisták igényeihez kapcsolódva innovatív, magas színvonalú, egyedi, önálló vonzerővel bíró turisztikai termékek kialakítása."
Ugyanakkor azt is állítja a kormány, hogy
a felcsúti kisvasúttal kapcsolatban a híresztelésekkel ellentétben ellenőrzési vizsgálat nincs folyamatban.
Valamint még kitérnek arra is, hogy
"A jövőben nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is egyre erősödő hangsúlyt kapnak a környezetbarát közlekedési módok, melyekkel egészségesebb élet és fenntartható fejlődés biztosítható. Valós alternatívát a vasútfejlesztéssel lehet nyújtani a közúti szállítás és személyforgalommal szemben. A távlati cél a vasúti közlekedés, ezen belül a keskeny nyomtávolságú vasutak (kisvasutak), mint környezetbarát közlekedési mód terjedésének ösztönzése a lakosság széles körében."
Ezért a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak kell elkészíttetnie egy Országos Kisvasúti Koncepciót.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.