Tényleg eljutott az MSZP-hez a kamuvideó

Valóban megkapták a szocialisták azt a megrendezett felvételt, amin egy férfi pénzt és tűzifát ajánl bajai romáknak, ha a Fideszre szavaznak, de azt nem rendelték meg senkitől - nyilatkozta lapunknak Török Zsolt, az MSZP szóvivője. A rendőrség délelőtt sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a bajai választás után két nappal készült felvételt az MSZP-székházba landolt.

Török azt nem árulta el, hogy ki vette át a felvételt.

Miután megnézték, feljelentést is tettek az ügyben. Közbevetésünkre, hogy rendőrségi nyomozás nélkül is erős kételyeket ébresztett a videó hitelessége, Török azt mondta: minden ilyen ügyben a rendőrséghez fordulnak. Az pedig egyáltalán nem volt életszerűtlen, hogy Baján csalnak, erről megbízható videók is készültek.

A videót múlt pénteken, három nappal annak készítése után publikálta a hvg.hu. Gavra Gábor főszerkesztő vasárnap azt mondta, súlyos szakmai hibát követtek el, de olyan forrásból kapták a videót, hogy nem volt okok kételkedni annak hitelességében. Török Zsolt kérdésünkre azt mondta: nincs tudomása arról, hogy ők juttatták el a videót a hvg-hez.

Nemcsak az MSZP, hanem a DK neve is előkerült a kamuvideó készítése körül.

A felvétel hat készítője közül az egyik ugyanis a DK tagja. Kőrös Gusztáv Tibor, a solti kisebbségi önkormányzat elnöke vallotta a Blikk információja szerint a rendőrségen azt, hogy az MSZP megrendelésére készült a videó. Kőrös hétfőn lemondott a DK-tagságáról. Az origo azt írta róla, hogy a párt Bács-Kiskun megyei 3-as számú választókerületének volt a tagja. Korábban elnökségi tag is volt, ezt a megbízatását - egyéb elfoglaltságai miatt - még a nyáron visszaadta. Feladata a választókerületben élő romák toborzása volt. Kilépési szándékát nem indokolta.

A rendőrség a sajtótájékoztatón bővebben nem nyilatkozott arról, hogy a hat kihallgatott férfi miért láttak neki a videó készítésének. Szabó Vendel alezredes csak annyit mondott, hogy az egyikük már nyilatkozott erről, de a nyomozás még tart.

A filmen a megvesztegetőt játszó G. Róbert is megszólalt már az ügyben, a Hír TV-nek azt mondta, hogy megrendelésre készült a videó, de csak 300 ezer forintért árulja el, hogy ki volt a megbízó.