A BKV igazgatótanácsa a Népszabadság szerint tegnap tárgyalta volna az új járművezetői bérszerkezetet, de egyelőre elnapolta azt. A tanács az adóhatósági véleményt várja, mert az átalakítás után kevesebb járulékot és adót fizetne be a cég. A BKV szeretné úgy átalakítani a buszvezetők bérezését, hogy a sofőrök a jövedelmük egy részét üzemanyag-megtakarítás formájában kapnák. Így havi 100 ezer forint fizethető ki adómentesen, ha 79 ezret adna a cég, akkor 2,8 milliárdot takarítana meg. A sofőrök nettó jövedelme nem változna, de az alapórabérük csökkenne 510 forinttal. A gázolaj megtakarításos jövedelemrészt nem számolja el a táppénz- és a nyugdíjalap sem.
A BKV idei költségvetéséből hat-hét milliárd hiányzik, amortizáció, a 9,4 milliárdos hitel és a 4-es metró plusz költségei nélkül is. A BKK üzletpolitikája szerint a BKV-nak egyre több külső járatszolgáltatóval kell felvennie a versenyt. 2014-ben újabb 300-400 buszt vesz át külső cég. Az így elvesztett járatok miatt kilencszáz embert tesznek feleslegessé a BKV-nál. A Volánbusz várhatóan átvesz 320 vezetőt, de így is 500-550 embert küldenek el a a budapesti cégtől. (Népszabadság)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.