Többen írtak arról, hogy Dunakeszinél a vonatállomáson kis híján katasztrófa történt. Egyik olvasónk, Gaszton ezt írta:
Páromék Vácról 14:27-es zónázóval indultak Pestre, Dunakeszinél a vonat valószínűleg váltóhiba miatt először majdnem kisiklott a sínről, majd alig 10 méterre állt meg a vágányon várakozó másik vonat előtt.
Réka pedig ezt:
Mi épp Vácra tartottunk volna amikor kiküldtek a 8 vágányra, ahol nincs peron és már bent állt a vonatunk csak messzebb, amikor Vác felől haladt volna át ugyanúgy a 8. vágányon egy gyorsvonat. Mi elkezdtünk futni, a vonat éktelen fékezésben végül megállt. Mindenkit leszállítottak, persze peron nem volt, de közben jött egy tehervonat is így az is befékezett az emberek meg estek keltek a vágányokon.
Más azt írta, hogy ezután „leszállítottak minket, és vártunk fél órát, most meg elindultunk gyök kettővel”.
Dorner Lajos a VEKE-től azt mondta, hogy szinte biztos, hogy nem működött a biztosító berendezés, az ilyen eseteknél általában ki szokott derülni, hogy emberi mulasztás áll a háttérben. Ezt az esetet a MÁV-nak balesetként kell bejelentenie a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, és nagy valószínűséggel a rendőrségnek, még akkor is, ha nem történt tragédia.
Tavaly decemberben alig 300 méterre állt meg egymással szemben, ugyanazon a vágányon egy nemzetközi gyorsvonat és egy személyvonat Vác és Verőce között. Volt kevésbé szerencsés eset is: 2008-ban, Monorierdő megállóhelynél a Pilis vasútállomás felől érkező vonat vezérlőkocsija ütközött a Hajdú InterCity vonat utolsó kocsijával. Négyen meghaltak, a közlekedési miniszter és a MÁV elnöke lemondott. (Ekkor sírta el magát majdnem kamerák előtt Gyurcsány Ferenc, fordulópont volt ez a közéletben.)
Ha ott voltál, írd meg a tapasztalataid a megirom@444.hu címre.
Ezt válaszolta a MÁV:
„Az információk szerint, a Szobról Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat, 14:42 perckor eddig tisztázatlan körülmények között meghaladta a biztosítóberendezés vörös jelzését és az egyik váltót felvágva szembeközlekedett a Vác felé éppen induló személyvonattal. A vasúttársaság felelősen és gyorsan eljáró munkatársainak köszönhetően megelőzték a balesetet. A vonatokat vészfékezéssel sikerült megállítani mintegy 40 méter távolságban egymástól. Személyi sérülés a vonatokon nem történt.
Az érintett vonatok csak a helyszíni vizsgálatok lefolytatása után közlekedhetnek tovább. A Budapest-Vác-Szob vonalon az esti órákban 10-15 perc körüli késések várhatók.
A biztonság fenntartása alapvető cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) és a rendőrség közreműködésével vizsgálat indul az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására.”
A rendőrség vizsgálja az esetet.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.