Az orosz sajtó több forrásra hivatkozva azt állítja, hogy a Kreml az európai és amerikai szankciókra válaszul kitilthatja Szibéria légteréből az európai légitársaságokat.
A lépés jelentős károkat okozhatna a nagy európai légitársaságoknak, elsősorban az Air France-KLM párosnak és a Lufthansának - az utóbbi egyes számítások szerint egy év alatt egymilliárd dollárt bukhat a megnövekedett üzemanyagköltségeken és utazási időn.
Szibéria légterében 39 légitársaság működtet 1600 járatot. A járatok felét üzemeltetik európai légitársaságok. A szibériai útvonalak két okból is fontosak:
Az európai elemzők szerint azonban nincs sok esély a légtérzárra. A Barclay's bank munkatársa, Oliver Sleath szerint már csak azért sem, mert
a szibériai légtérhasználat díja évi 110 millió euró bevételt hoz az orosz légitársaságnak, az Aeroflotnak.
Ráadásul az orosz lépésre Európa hasonló légtérzárral válaszolhat, és
sokkal több orosz járat repül át Európán, mint ahány európai Szibérián.
Vagyis az orosz légitársaságok nagyobbat bukhatnának a szankción, mint az európaiak.
Megint más kérdés, ha a szankciókat az amerikai járatokra is kiterjesztenék. Ezek némelyike fenntarthatatlanná vállna, ha új útvonalon kéne repülnie a Távol-Keletre. (Via Bloomberg. A cikket holland-magyar gyakornokunk, Monty Aal írta.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.