Már jövőre bevezethetik a budapesti dugódíjat

Akár már 2016 január 1-től életbe léphet Budapesten a dugódíj, amely ráadásul drágább is lehet, mint arról eddig szó volt, értesült a Népszabadság.

A budai dugóövezet várhatóan az lesz, amiről eddig is szó volt, azonban arról megy a vita, hogy a pesti oldalon az óriás- vagy csak a nagykörút vonalán vezessék-e be (lásd térképünket).

dugodij-terkep-nagy

A dugódíjat azért kell Budapestnek bevezetnie, mert a város ígéretet tett arra, hogy a 4-es metró finanszírozásáért cserébe a belvárosi közúti forgalmat ilyen módszerrel csökkenti a főváros.

A metrónak és a dugóknak ugyanis lenne némi köze egymáshoz: ha az autósok letennék a metró végállomásánál az autójukat, akkor metrózhatnának tovább, csökkentve az autós forgalmat. Ha nem így tesznek, és a dugóban akarnak állni, akkor fizethetik a dugódíjat is.

Ennek nagysága a Népszabadság értesülése szerint 700 forint is lehet naponta - az időarányos fizetési rendszer kidolgozása drága lenne, ezért csak napidíj volna.

A Népszabdaság információi szerint Tarlós István újabban a nagykörúti dugóövezet tervét nyomja újabban, de továbbra is az asztalon van a Hungária körút magasságában, az óriás körúton végigfutó övezeti határ.

A budapesti dugódíj így is, úgy is szokásos magyar sikertörténet lehet:

A 4-es metró megépült ugyan, de egyik végállomása sem ér ki a dugóövezet határain túlra, tehát aki autóval már elérte a metrót, nagyon nem akarja lerakni a kocsiját, hiszen a dugón túljutott.

Ha pedig az óriás körúton lesz a pesti dugóhatár, akkor az EU is nagyokat pisloghat: még az a metró sem éri el a dugódíjövezet határát, amiért éppen azért építettek, hogy kivethessék a dugódíjat.

Így aztán a budapesti polgár három dolgot tehet majd:

  • Fizeti a dugódíjat és a rendszer kiépítését.
  • Fizeti a 4-es metró üzemeltetését.
  • Szívja a fogát, hogy elment egy rakás pénz a semmire.

Részletek a Népszabadságban. (Nol)