Akár már 2016 január 1-től életbe léphet Budapesten a dugódíj, amely ráadásul drágább is lehet, mint arról eddig szó volt, értesült a Népszabadság.
A budai dugóövezet várhatóan az lesz, amiről eddig is szó volt, azonban arról megy a vita, hogy a pesti oldalon az óriás- vagy csak a nagykörút vonalán vezessék-e be (lásd térképünket).
A dugódíjat azért kell Budapestnek bevezetnie, mert a város ígéretet tett arra, hogy a 4-es metró finanszírozásáért cserébe a belvárosi közúti forgalmat ilyen módszerrel csökkenti a főváros.
A metrónak és a dugóknak ugyanis lenne némi köze egymáshoz: ha az autósok letennék a metró végállomásánál az autójukat, akkor metrózhatnának tovább, csökkentve az autós forgalmat. Ha nem így tesznek, és a dugóban akarnak állni, akkor fizethetik a dugódíjat is.
Ennek nagysága a Népszabadság értesülése szerint 700 forint is lehet naponta - az időarányos fizetési rendszer kidolgozása drága lenne, ezért csak napidíj volna.
A Népszabdaság információi szerint Tarlós István újabban a nagykörúti dugóövezet tervét nyomja újabban, de továbbra is az asztalon van a Hungária körút magasságában, az óriás körúton végigfutó övezeti határ.
A budapesti dugódíj így is, úgy is szokásos magyar sikertörténet lehet:
A 4-es metró megépült ugyan, de egyik végállomása sem ér ki a dugóövezet határain túlra, tehát aki autóval már elérte a metrót, nagyon nem akarja lerakni a kocsiját, hiszen a dugón túljutott.
Ha pedig az óriás körúton lesz a pesti dugóhatár, akkor az EU is nagyokat pisloghat: még az a metró sem éri el a dugódíjövezet határát, amiért éppen azért építettek, hogy kivethessék a dugódíjat.
Így aztán a budapesti polgár három dolgot tehet majd:
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.