A budapesti villamos, amit lekocognak az utasok

Tbg
közlekedés
2015 április 02., 17:41

Keserédes olvasói levelet kaptunk, amelyben egy budapesti utas a Dél-Pesten közlekedő 51-es villamos borzalmas állapotban lévő pályájáról mereng, imígyen:

"A videó három nappal ezelőtt készült, az 51-es villamosvonalon, a Hentes utca és a Koppány utca megállóhelyek között haladva. Ezen a szakaszon a villamosok 10, azaz tíz km/órás sebességgel kötelesek haladni, a pálya rossz állapota miatt.  (...) Kész rémálom amikor időnként rákényszerülök, hogy ezzel a villamossal utazzak. (...) Nos, de a legfontosabb, hogy a FUTÁR sok-sok milliárdért megmutatja az ájfónomon, hogy mikorra cammog be ez a csodás járat a megállóba. Az nem számít, hogy lassan leesnek a villamosok a borzalmas állapotban lévő sínekről."

Valóban erős a kontraszt a fontosnak ítélt beruházások és a külvárosban uralkodó állapotok között, az pedig különösen vicces, hogy miközben az 1-es villamos pázsit felett szárnyal Óbudán, addig a külvárosban gyorsabbak a járókelők a villamosnál.

2013-ban eszerint a közlemény szerint újítgattak a vágányokon, de ezek szerint érdemi felújítás nem történt.

Próbáltam utánanézni egyébként a Balázs Mór-tervben (Budapest fejlesztési terve), napirenden van-e az 51-es villamos pályájának rendbetétele, de nem találtam nyomát benne.

Maga a vonal egyébként jó régi, 1904-ben építették, összekötötte a Boráros teret és Pesterzsébetet, annak idején a 30-as járat közlekedett rajta, és egy ideig járt itt a magyar villamosgyártás utolsó prototípusa, a Hungaroplan nevű különösség.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.