A Magyar Nemzet cikke szerint ferdítenek a Magyar Nemzeti Bank munkatársai, mikor arról beszélnek, hogy a devizahiteles-elszámolás sikerességét jelzi, hogy kevés érintett jelzett problémát az MNB-nél. Ennek ugyanis jórészt az az oka, hogy a törvényi határidők szerint az érintettek túlnyomó többsége még nem is fordulhatna a jegybankhoz tartozó Pénzügyi Békéltető Testülethez.
Az MNB felügyeleti szóvivőt többször is beszéltek arról a napokban, hogy mennyire kevés fogyasztói panasz érkezett hozzájuk ahhoz képest, hogy a devizahiteles-elszámolásról már 2 millió ügyfél kapott tájékoztatást. Szerintük a panaszosok kis száma azt jelzi, hogy az ügyfelek alapvetően elégedettek az elszámolással.
Az elszámolásban érintett ügyfelek a törvényi határidők szerint azonban az elszámolási tájékoztató kézhezvételétől számított 30. napig fordulhatnak a bankjukhoz a panaszaikkal, a banknak pedig 60 napja van válaszolni. Az MNB Pénzügyi Békéltető Testülete csak ezután jöhet a képbe.
A Magyar Nemzet szerint a határidők miatt a 2 millió ügyfél többségénél még egyáltalán nem teltek le, ráadásul a posta május elején még azt mondta, hogy 1,3 millió ügyfél még meg sem kapta a tájékoztatót. Náluk így eleve később is kezd ketyegni a 30 és a 60 nap.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.