"Ne szállj ki, mert megbasz az áram!"

Kifejezetten profi módon, gördülékenyen kezelték ma reggel a BKV és a BKK alkalmazottai a katasztrófaközeli helyzetet: a Király utca és a Nagykörút kereszteződésében szokás szerint leszakadt a troli felsővezetéke, és egy tízméteres darabja hatalmas csattanással, szikrázva rázuhant egy Nissanra.

Erre itt:

troli12a

A Nissan sofőrje és utasa egy percig csak ült a kocsiban, aztán kinyitották az ajtót, hogy kiszálljanak, és felmérjék a kárt. Mire egy borízű hang az utca túloldaláról:

Ne szállj ki, mert megbasz az áram!

A sofőr kiszállt. Nem baszta meg.

Felmérte a kocsiban keletkezett kárt, és valószínűleg úgy döntött, hogy önrészen belül van, mert visszaült, és épségben elhagyta a kereszteződést.

A zebrán hosszában kanyargó, leszakadt, áram alatt lévő trolivezetéken azonnal megindult a gyalogosforgalom, mintha mi sem történt volna:

troli8a

Mindig nézz a lábad elé!

troli10a

Ebben a pillanatban előkerült a vezetékszakadás miatt megálló 4-es 6-os villamos vezetője, aki hősiesen igyekezett elterelni a gyalogosokat az életveszélyes vezeték közeléből. Több-kevesebb sikerrel:

troli7a

troli2a

Később megjelent kollégája is, és immár együttes erővel igyekeztek elejét venni az emberhalálnak.

Perceken belül sziránázva megérkezett a BKK villanyszerelő-kocsija:

troli6a

A láthatósági mellényes ember testével biztosította a helyszínt, majd sűrű telefonálásba kezdett, a körútra kilógó kábelvéget pedig arrébb rugdosta, hogy legalább az autók ne menjenek rá.

troli5a

A 70-es és a 78-as és trolik leálltak , és persze a 4-es 6-os villamos is, de mire gyalog a Nyugatihoz értem, már jött is a pótlóbusz, onnantól kezdve meg csak a szokásos:

troli3a

A trolik és a villamos a BKK közleménye szerint mostanra újra járnak.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.