Ezért nem volt nyílt pályázat a 300 milliós kormányzati gyűlöletkampányra

Most, hogy lassan vége a bevándorlók ellen kormányzati gyűlöletkampánynak, a megbízás részletei hétfőn megjelentek a közbeszerzési értesítőben.

Azt eddig is lehetett tudni, hogy a 300 milliós megbízást pont HG 360 Reklámügynökség Kft kapta, ennek a cégnek vezetője és résztulajdonosa Csetényi Csaba, Rogán Antal pasaparki szomszédja. A céghez csak úgy dőlnek a közpénzek az elmúlt években.

A cég

"hirdetmény nélküli tárgyalásos"

eljárásban kapta a megbízást a Miniszterelnökségtől. A szabályok szerint a kiírónak ilyenkor indokolnia kell, hogy miért nem nyílt a közbeszerzés, a most kikerült papírok szerint pedig ezzel kapcsolatban elég gusztustalan / vicces dolgokat írt a kormány.

Így például azt, hogy

"Magyarországon az illegális bevándorlók száma néhány hónap alatt többszörösére emelkedett, miközben ezzel egyidejűleg Európát több példátlan terrorcselekmény és baleset rázta meg. A szörnyű történések azt is megmutatták, hogy az Európai Unió nem képes megfelelő módon kezelni a bevándorlás kérdését. (...) A [nemzeti] konzultációs folyamat lebonyolítása során az első küldemények kézbesítésére 2015. május 15. napját megelőzően kerül sor. A feladat maradéktalan teljesítése érdekében elengedhetetlen követelmény a folyamat társadalmasítása, ennek keretében kommunikációs kampány lefolytatása."

Szóval továbbra is terrorizmus = bevándorlás, és ezt sürgősen társadalmasítani kell. (A párizsi terrorcselekmények elkövetői egyébként továbbra is Franciaországban született francia állampolgárok voltak, de ez nyilván mindegy.)

Aztán.

"A megélhetési bevándorlás és a terrorizmus kérdésében folytatandó nemzeti konzultációból fakadó kommunikációs kötelezettség ténye és időpontja, valamint az ebből adódó feladatok ellátásának szükségessége az ajánlatkérő szempontjából olyan külső objektív tényező, amelyre az ajánlatkérőnek ráhatása nem lehetett, ugyanakkor az ebből fakadó kommunikációs feladatokat - meghatározott határidőre - végre kell hajtania."

Hát az, hogy erre a kampányra külső, objektív szempontok miatt volt szükség, és hogy az ajánlatkérőnek (a Miniszterelnökség) erre "nem lehetett ráhatása", az tényleg hibátlan.

Izgalmas újdonság még a közbeszerzési papírokból az a rész, amikor a "nyertes" reklámügynökség Call Center szolgáltatásokat vállal a megbízás keretében,

  • automata hívásokkal
  •  személyes hívásokkal
  • sms küldésével

Ha önnek küldtek már SMS-t, esetleg hívták már telefonon azzal kapcsolatban, hogy mit kell tennie a Magyarországra érkező bevándorlóknak, akkor feltétlen írjon a megirom@444.hu emailre.