Minden az észt metróajánlat mellett szólt volna, a BKV természetesen az oroszt választotta

közlekedés
2015 július 10., 14:51

Írtunk mi is többször a BKV botrányos metrótenderéről, azaz arról, hogy új szerelvények helyett inkább felújítatjuk a 3-as metró szerelvényeit, rettentő drágán. Ezen a tenderen többen is indultak, végül egy orosz ajánlat, a Metrovagonmas  pályázata nyert, lenyomva az észt Skinest Railt, a céget ugyanis egyszerűen kizárta a BKV. Az Index most megszerezte a tender értékelését, ez alapján tényleg értelmezhetetlen, miért estek ki az észtek.

A cég nem csak hogy kilencmilliárd forinttal olcsóbb ajánlatot adott, de több elemében korszerűbb megoldásokat javasolt és öt évvel hosszabb garanciát vállaltak.

Az egyik lényegi különbség, hogy az oroszok soros egyenáramú motorokat hoznának, míg az észtek jóval korszerűbb és energiatakarékosabbnak számító aszinkronos típusokat.

Az értékelési szakvélemény nyolc hibát szedett össze, amiért az észteket ki kellett/lehetett zárni. A lap megkérdezett szakértőket, akik szerint ugyan lehet, hogy ezek a hiányosságok jogilag lehetőséget adnak a kizárásra, de műszakilag nem jelentős, könnyen pótolható és marginális kérdésekről van szó.

A tervek szerint az oroszokkal a szerződés 2015. július 20-án kötik meg. Az észt cég vezetője annyit közölt a lappal, hogy még nem döntötték el, fellebbeznek-e a döntés ellen.

A felújítás gazdasági ésszerűtlenségéről itt írtunk hosszabban.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.