A BKK vezetője Sztálin miatt a teljes budapesti tömegközlekedést átszámozná

közlekedés
2015 augusztus 27., 15:36
comments 325

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója csütörtökön az új Skoda-Solaris trolibuszok bemutatóján , az MTI szerint, arról beszélt, hogy szerinte indokolt lenne változtatni a budapesti trolik számozásán, mert még sincs rendben, hogy az 70-től kezdődik. Dabóczinak ugyanis errős a tomboló sztálinizmus jut eszébe.

Az igaz, hogy mikor 1949-ben újraindították a budapesti troliközlekedést, akkor a korszellemnek és kommunista nyomásnak megfelelően a járművek számozását tényleg Sztálin életkorához igazították, aki éppen 70 éves volt. Amellett, hogy ez a történelem egyik legbénább benyalása, ma már kevés embernek jut eszébe trolikról a Szovjetunió.

Daróczi azt mondta, hogy ha egy személyben rajta múlna a döntés, akkor ezt a fajta megemlékezést egy új vonalszámozással lezárná. Az ügyben egyeztetnek majd a fővárossal.

photo_camera Dabóczi Kálmán az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján - Fotó: MTI/ Marjai János

Ez majdnem akkor hülyeség, mint mikor Ausztriában betiltották a 444-et, csakhogy az átszámozás miatt  itt le kellene cserélni az összes térképet, valamint jelzést és táblát a városban. Ráadásul azóta a többi jármű számozását is a 70-es trolihoz igazították, például ezért tart a villamosok számozása csak 69-ig.

A Sztálin szellemével való árnyékbokszolás így akár 100 millió forintot is elvihetne.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.