Van az úgy, hogy el sem kezdenek egy munkát, és máris 40 milliárddal többe kerül. A 3-as metró alagútfelújítása ilyen. Eredetileg 125 milliárd forintra tervezték, most már az Index értesülése szerint 165 mlliárdnál járnak.
Kiderült az is, hogy ami olyan remekül hangzott a szerelvények felújítására beadott orosz ajánlatban (a munkák egy részét Dunakeszin végzik, nem Oroszországban), az a valóságban csak az azbesztmentesítésre vonatkozik, a veszélyes hulladékot pedig itt is hagynák.
Állítólag ezek, és amiatt, hogy az unió egyáltalán nem biztos, hogy finanszírozná a projektet, a kormány már kihátrálna az egészből. Ennek is köze lehet ahhoz, hogy hiába kötötte meg a BKV már egy hónapja a szerződést az oroszokkal, a kormánytól még mindig nem érkezett meg a finanszírozáshoz szükséges banki kölcsön garanciavállalása.
Tarlós István viszont kitart az eredeti projekt mellett, de egyre idegesebb. Szerinte pusztán arról van szó, hogy a 60 milliárdos kölcsönt nyújtó bankkonzorcium egyik kisebb tagja még nem szignálta a szerződést, ezért késik a kormányzati jóváhagyás is. Az elszabadult költségeket pedig majd lefaragják, mert "a tervezők szeretnek belepakolni a költségekbe mindenfélét". A plusz tízmilliárdok abból adódnak, hogy a polgári védelemnek is megfelelő liftek kiépítése nem 1,5 milliárdba, hanem 18 milliárdba kerülne.
Arról, hogy az unió állítólag nem akar beszállni a projektbe, bár a kormány és a fővárosi is ezzel számolt, a főpolgármester az Indexnek ezt mondta: nem biztos, hogy a főváros megkapja az uniós támogatást a vonalfelújításra.
A láthatóan gondosan előkészített projekt befulladása amiatt még kínosabb lenne, hogy az elmúlt években több mint négyezer vonathiba történt a 3-as metró vonalán.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.