Januárban kezdi visszahívni dízelautóit a Volkswagen

Matthias Müller, a Volkswagen új vezérigazgatója interjút adott a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak, és azt mondta, hogy Európában várhatóan 2016 januárjában kezdődhet a mostani botrányban érintett autók visszahívása. Ez lesz a cég történetének legnagyobb ilyen akciója, és azért van rá szükség, mert az Amerikai Egyesült Államokban egy független laboratórium vádjai alapján kiderült, hogy a Volkswagen dízelautóit úgy alakították át, hogy érzékeljék a tesztkörülményeket, és tesztek alatt kevesebb káros anyagot bocsássanak ki.

Normális működési körülmények között viszont több modell károsanyag-kibocsátása meghaladja a határértékeket.

Az amerikai botrány kirobbanása után hamar kiderült, hogy a csalásban Európában eladott autók is érintettek. A történtek néhány nap alatt összesen 25 milliárd dolláros esést hoztak a Volkswagen piaci értékében.

Müller azt mondta, hogy minden érintett autót ki kell cserélniük 2016 végére, de a cég amerikai szóvivője később tisztázta, hogy a vezérigazgató itt csak az Európai Unióban eladott járművekről beszélt.

A világszerte nagyjából 11 millió érintett kocsiból 488 ezret adtak el az Egyesült Államokban, és a jelek szerint azok cseréjére egyelőre nincsen forgatókönyv. Michael Horn, a Volswagen amerikai vezetője szeptember végén írt levelet az ország Vw-tulajdonosainak, amiben elnézásüket kérte a botrány miatt, de Müllerrel ellentétben ő semmit nem mondott a visszahívás és a csere várható időpontjáról.

A 11 millió érintett autó visszahívása becslések szerint 87 milliárd dollárjába (azaz kb. 24 250 milliárd forintba) került majd a Volkswagennek. Összehasonlításképp:

ez a 2013-as magyar GDP kb. 65 százaléka.

Nem is csoda, hogy a cég felfüggesztette minden, nem létfontosságú beruházását. (TheVerge)