Hétfőn kértük meg olvasóinkat, hogy meséljék el, hogyan vált be első pár napján a budai közlekedést alapjaiban átalakító fonódóvillamos, mennyire tette kényelmesebbé vagy épp fennakadásokkal telibbé a városi közlekedést. (A komoly átalakításokról itt írtunk korábban.)
A beérkezett reakciókat áttekintve úgy tűnik, hogy a legtöbb problémát a járatok összehangolatlansága okozta. Ez annyiban jó hír, hogy ez legalább olyan zökkenő, amin lehet majd finomhangolni.
Volt azonban, aki a koncepióval is elégedetlen volt. Pál szerint nem jogos az a BKK-szlogen, hogy ezentúl Óbuda lesz összekötve Újbudával, mivel Óbudának eleve csak nagyon kicsi részét érinti, a városrész központját, a Flórián teret elkerüli a villamos.
"Amit a BKK állít az csak a messzi belvárosból látszik ilyen egységesnek."
- írja Pál, aki így folytatja: "Az eddigi 86-os busz a Margit hídnál félig kiürült, ilyen várható most is megtetézve azzal, hogy Óbuda mintegy 60%-a (+Pók utcai lakónegyed + Római parti lakónegyed) nem éri el a villamost."
Szerinte a Duna-parti villamosnak egyetlen igazi értelme lett volna: ha kijárt volna a Műegyetem és az ELTE campusáig. De erről szó nincs, így a mintegy nyolcezer diáknak marad a buszozás és a gyaloglás.
A legérzelemdúsabb levelet Ádámtól kaptuk, akinek szárazon és objektíven induló beszámolója gy ponton annyira váratlanul és durván csapott át a Tékozló Homár legszebb napjait idéző káromkodásörvénybe, hogy azt a részt olvasóink nyugalmának megőrzése érdekében ki is húztuk:
"Szombat délelőtt próbáltam ki a fonódó villamost a Bem térről dél felé. Jött is egy 19-es, Clark Ádám térnél ugye végállomás, mivel siettem Albertfalva felé, elsőnek szálltam le az első ajtónál, és viszonylag sietős tempóban sétáltam át a híd túloldalára, de így sem volt esélyem elérni az induló 41-es villamost, talán 15 méterre lehettem a hátsó ajtótól mikor elindult. Visszanézve azt láttam, hogy még olyan 15-20 ember szintén úgy járt mint én.Megfogalmaztam a fejemben akkor egy kérdést, hogy (-innen hagytunk ki egy nagyon hosszú körmondatot-) ha már az nem jutott egy több hónapos tervezési-egyeztetési folyamat során az eszükbe, hogy lehet, hogy nem volna hátrány, ha az induló villamos megvárná a híd másik oldaláról átszálló, továbbutazni szándékozó utasokat, legalább hétvégén, hogy ne kelljen újabb 15 percet várni."
Több olvasónk is panaszkodott arra, hogy a Kolosy tér előtt Óbuda irányából a villamos továbbra is csak araszolni tud a sínekre terelt autók miatt, Gergely beszámolója szerint ezt a két megálló között lévő távot 5-8 perc között tette meg a villamos. Erről még egy képet is kaptunk Zsolttól:
Gergely egyben az összecsapott munka miatt is elégedetlenkedett:
"A megállók kivitelezése silány/befejezetlen, pedig már ezt is átadták kétszer :). A látássérülteket segítő járda elemek nem anyagukban színezettek, hanem festett beton elemek (Komjádinál biztos, de feltételezem máshol is), ergo már most úgy néznek ki, mintha évek óta használatban lennének (kopottak, lepattogzott a festék). Nincs kuka pl. Margit kórház megállónál, a régi rohadó korlátokat nem cserélték le pl. Bécsi út-Vörösvári út vá."
Attila viszont nagyon boldog a váltás miatt, mert bár még nem utazott az új járatokon, de a Fehérvári úton lakik, egy olyan szakaszon, ahol egymáshoz közel álló házak között járt eddig is a villamos. A villamosok hangját pedig a házak még fel is erősítették.
"Nyáron nem lehet nyitott ablaknál aludni, mert felriad az ember a villamosra.Amióta azonban a 17-es jön itt baszk villamossal, a hangja nyitott ablaknál is akkora, hogy az ember alig hallja meg. Össze nem lehet hasonlítani. Arról nem beszélve, hogy Újbuda Központ felé villamosok a lakásom előtt fékeznek be, és a sikító, nyögdécselő Tatra helyett az új villamosok néha-néha fékeznek csikorogva.Bár ez inkább a villamos fejlesztés hatása, nem a fonódásé, de tapasztalatnak tapasztalat, és rendkívül pozitív! :)"
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.