A Budapest Airport lecserélte a minibusz-szolgáltatót, ezért hónapokig nem jár a reptéri minibusz

közlekedés
2016 február 06., 12:56

Aki minibusszal szokott járni a Liszt Ferenc Nemzetköri Repülőtérre, az január 1-től az alábbi üzenetet olvashatja a szolgáltató, az airportshuttle.hu honlapján:

„Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy az Airportshuttle.hu Zrt által üzemeltetett Minibusz szolgáltatás 2015 december 31.-én megszűnt.”

photo_camera Eddig az airportshuttle.hu minibuszai szállították az utasokat (Fotó: ChrisW / Wikipedia)

A repteret üzemeltető Budapest Airport még decemberben közölte, hogy a hivatalos minibusz-szolgáltató partnere januártól a Petrányi Autó és a Budport konzorciuma lesz, ami miniBUD márkanéven indítja el szolgáltatását januárban. (A Budport többek között a Wizz Air budapesti utaskezelési szolgáltatója, 2014 végén nem volt fényes az együttműködésük.)

Azt ígérték, hogy a „környezetbarát járműveknek és innovatív szolgáltatásoknak köszönhetően tovább javulhat az utasélmény Budapesten, kedvezőbb árak mellett”. Ígértek ingyenes wi-fit a minibuszon, és appot, amivel nyomon lehet követni a járművet. AZt mondták, júniusig a teljes üzem feláll.

Csakhogy már február van, de még mindig nem jár a reptérre minibusz.

A Budapest Airport a honlapján annyit közölt, hogy „a minibusz szolgáltatás jelenleg műszaki okok miatt szünetel”, a miniBUD pedig azt írta, hogy „a miniBUD új airport shuttle szolgáltatása 2016. Március hó 1. napjától lesz elérhető a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren”, ráadásul a weboldal indulását is csak február 15-re ígérik.

Állítólag nem a miniBUD tehet róla

Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője azt mondta, hogy azért kellett újra kiírni a tendert, mert a régi szolgáltatóval kötött szerződés hatálya lejárt. A pályázat kétfordulós volt, és azért a miniBUD nyert, mert „mind üzleti, mind minőségfejlesztési szempontból” ők adták be a legjobb ajánlatot, de Hardy többet nem árult el a tenderről, mert titkosan kezelik.

Hogy mégis miért képtelen a miniBUD elindítani a szolgáltatását, arról Hardy azt mondta, hogy „a késlekedésnek alapvetően jogszabályi okai vannak, ezek módosításáig nem lehet elindítani a szolgáltatást”, az érintettek most erről tárgyalnak. De, mont mondta, ez kívül esik a miniBUD hatókörén és felelősségén.

Nem árulta el, miről van szó, „mivel még zajlik ezekkel a jogszabályokkal kapcsolatban egy egyeztetés a miniBUD, a repülőtér és a hatóságok között”, de azt írta, csak néhány triviális dologról van szó.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.