Alig valamivel lesz korszerűbb a 3-as metró a felújítás után, mint amikor 1976-ban átadták az első szakaszt: új liftek a babakocsisoknak és kerekesszékeseknek csak bizonyos kéregállomásokon lesznek, a mélyállomásokon elvétve, ahogy mozgólépcsők is csak bizonyos kéregállomáson épülnek ki, máshol marad a hetvenes évek nagyvárosi sportja, a lépcsőzés.
Liftek lesznek az Újpest-Központ, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Lehel tér, Nyugati pályaudvaron, Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, Nagyvárad tér, Népliget és Határ út állomásokon. Új mozgólépcsők lesznek: Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Dózsa György út, Lehel tér, Nagyvárad tér, Ecseri út állomásokon.
Döntött ugyanis a Fővárosi Közgyűlés a metrófelújítás projektjéről, amit ezzel a műszaki tartalommal 137,5 milliárd forintra taksáltak. A felújítás finanszírozását az EU-tól várja az állam, de mivel semmiféle fejlesztés nincs a projektben a minimális akadálymentesítésen túl, kérdéses, hogy mennyi, eredetileg fejlesztésre szánt pénzt akar majd Brüsszel erre a beruházásra adni.
Nem döntött viszont a metrópótló buszok sorsáról, amivel majd a napi 300-350 ezer utast kell szállítani az egész vonal lezárásával járó munkák alatt. Ebben pedig már lefolytatott két buszvásárlós tendert a BKV, ám azt állami részről megfúrták - pontosabban hirtelen, magyarázat nélkül lekerült a napirendről két hónappal ezelőtt, és a mostani Közgyűlésen sem került elő a kérdés.
Úgy tudjuk, a vita abban van, hogy az állam inkább a kiszervezést propagálná (azaz a buszokat külső vállalkozók hoznák, a város csak a szolgáltatást vásárolja meg), míg a főpolgármester új buszok vásárlását szeretné elérni, hogy ezzel a BKV-t hozza helyzetbe (ezért vett volna a BKV 150 Solarist és PKD-buszt a visszavont tenderen). Előbbi megoldás mellett szól, hogy akár olcsóbb is lehet, hiszen a külsős cégek olcsóbban tudnak dolgozni, mint a kevésbé áramvonalasan működő BKV.
Tarlós István főpolgármester és Orbán Viktor hétfőn egyeztetett egymással, ezek szerint nem jutottak dűlőre, az előterjesztés ugyanis nem készült el szerdára.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.