Ha sajátosan is, de bocsánatot kért rasszista reklámjáért a kínai mosószergyártó, a Shanghai Leishang Cosmetics Ltd. A reklémfilmben egy kínai lány egy afrikai férfit pakol be a mosógépbe, hogy aztán egy alapos centrifugálás után egy ragyogóan tiszta
ázsiai
fiút húzzon elő a gépből.
A reklám azonnal virálissá vált, amint felkerült a netre, de mostanra a cég eltávolította az eredetijét és közleményben bocsánatot kért. Vagy mit. Közleményükben gyorsan a médiára hárították a felelősséget a történtekért:
"sajnáljuk, hogy a reklám vitákat kavart. Bocsánatot kérünk az afrikaiaknak okozott kárért, amit a reklám terjedése okozott, és az, hogy a média felnagyította a történteket" - írták.
A cég egyik, a kínai The Global Timesban csak Mr. Wangként említett munkatársa ehhez még azt is hozzátette, hogy a bírálók "túl érzékenyek voltak", a reklám készítése közben nekik eszükbe se jutott a faji megkülönböztetés. (Via USA Today)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.