Varga Mihály vezetésével felállt a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság

közlekedés
2016 július 13., 20:55

A kormány létrehozta a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottságot (NABB) - olvasható a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatban. A határozat szerint a NABB feladata, hogy segítse a magyar autóbuszipar fejlődését, valamint előmozdítsa az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítését a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény hatálya alá tartozó regionális közlekedési központok és a Volánbusz Közlekedési Zrt. flottakezelő társaságánál.

A NABB többek között véleményezi a flottakezelő társaság 3 éves közbeszerzési tervét, 3 éves üzleti tervét és feltételes közbeszerzési eljárásra vonatkozó dokumentumait. Emellett ajánlást fogalmaz meg a beszerzési eljárással (adásvétel-, csere-, bérbevétel- és lízingkonstrukciókkal) kapcsolatos műszaki-szakmai és pénzügyi-gazdasági alkalmassági feltételeket illetően, a beszerzés tárgyára és mennyiségére vonatkozóan. A nem közbeszerzés-köteles, közvetlen szerződéskötéssel létrejövő beszerzés esetén a bizottság a szerződés lényeges tartalmára fogalmaz meg ajánlásokat.

A NABB elnöke a nemzetgazdasági miniszter, tagjai a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára, a Nemzetgazdasági Minisztérium államháztartásért felelős államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és az NFM vagyonpolitikáért felelős államtitkára.

A határozat szerint a NABB elnöke felkéri a budapesti főpolgármestert, hogy a NABB tevékenységében tagként vegyen részt. A NABB állandó meghívottja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. Mindemellett a bizottság munkáját segíti a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Munkacsoport is. A NABB és a Munkacsoport titkársági feladatait az NGM látja el. A NABB elnöke és tagjai, valamint a munkacsoport elnöke és tagjai a bizottságban végzett tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a magyar evopro cég által fejlesztett és készített elektromos buszban a jármű bemutatóján a budai Várban, a Szentháromság téren 2015. március 9-én. A busz tesztjáratra indul a BKV 16-os autóbuszvonalán. (Fotó: Máthé Zoltán / MTI)
photo_camera Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a magyar evopro cég által fejlesztett és készített elektromos buszban a jármű bemutatóján a budai Várban, a Szentháromság téren 2015. március 9-én. A busz tesztjáratra indul a BKV 16-os autóbuszvonalán. (Fotó: Máthé Zoltán / MTI)

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter június 10-én jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a buszgyártási stratégiát, ami a következő 3 évben kb. 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és ami alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban. A kormány 6 nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít, és el szeretné érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, ami biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét. A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban.

A kormány célja, hogy 3 év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.