A Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap is azt a tájékoztatást kapta a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy
„egyszerűbbek és letisztultabbak lesznek az új KRESZ-szabályok,”
amiknek átfogó módosítása közel négy éve húzódik már. Ennek oka a Magyar Nemzet által megkérdezett Kozma Péter közlekedési jogász szerint az, hogy még 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy
„a tervek a szerint az új törvény hatálybalépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből.”
Pontos bevezetési dátumot most sem közölt a tárca, de legalább megosztott pár újdonságot. A tervek szerint több "kiegészítő előírás" kikerül KRESZ-ből, mint "gépkocsik hatósági elszállításának feltételei" illetve olyan szabályok, amik nem kapcsolódnak szorosan a vezetéshez. Ezeket a jövőben az önkormányzati szabályozás rögzítheti. Az egyetlen valódi konkrétum az új szabályzásból az, hogy a jövőben
az autópályán gyorsabban hajthatnak majd a teherautók, a 80-as sebességkorlátozást 90-re emelik.
Update: a rendőrség a Magyar Nemzet cikke után közleményt adott ki, amiben cáfolják, hogy az ORFK szóvivője 2014-ben arról nyilatkozott, hogy a KRESZ esetleges módosítását tanfolyam végzéséhez és újabb vizsgához kötné a jogalkotó. Ilyen nyilatkozatot az ORFK szóvivője 2014-ben, 2014 előtt, és azóta sem tett.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.