Andy Vajna szerint a magyar sajtónál nincs szabadabb Európában

Szokatlan részletességgel számolt be az egyik legnagyobb gazdasági lap, a Financial Times az Orbán-kormány médiapolitikájáról, a magyar médiapiaci folyamatok alakulásáról.

Az elmúlt másfél év eseményeit tagalaló cikkben, amely foglalkozik a Simicska–Orbán-háborúval, a TV2 és a Class FM tulajdonosváltásával, az Index- és FHB-tulajdonos Spéder Zoltán elleni lejárató hadjárattal, megszólal Andy Vajna is.

A filmügyi kormánybiztos, kaszinómogul és TV2-tulajdonos Vajna szerint minden a legnagyobb rendben van a hazai médiával, a médiacégeknek egyáltalán nem kell a kormánnyal jóban lenni, politikájával egyetérteni:

„Kinyithat bármilyen újságot, a miniszterelnököt kritizálja mindenki. Ha nem lenne sajtószabadság, ilyen cikkek nem jelenhetnének meg a lapokban. Ha valahol, hát itt szabadabb a sajtó, mint bárhol Európában

– nyilatkozta a lapnak Dunára néző lakásából Andy Vajna, aki egyébként nem zárta ki, hogy újabb médiatermékeket vásárol.

– Bármelyik [magyar] újságot kinyitja az ember, és azzal kezdődik, hogy a miniszterelnököt kritizálja."

Vajna a lapnak elmondta azt is, hogy Spéder Zoltán, a CEMP és az FHB tulajdonosa azért eshetett ki a pixisből, mert

„kapzsi volt".

Az FT megjegyzi, várhatóan az Index.hu és a Mediaworks által tulajdonolt lapok (Népszabadság, Nemzeti Sport, vidéki lapok) is tulajdonost váltanak. (FT)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.