A hidrogén alapú, üzemanyagcellás megoldások nem kerültek be az autógyártás fősodrába, hiába terjednek egyre gyorsabban az elektromos típusok.
De a technológiának sokkal inkább fekvő vasúti közlekedésben még lehet egy esélye a szélesebb körű alkalmazásnak.
A francia Alstrom már sínre is állította az első hidrogéncellás szerelvényét. A Coraldia iLint 300 utast gyomrában tudva egész tisztes 140 km/órás sebességgel képes megtenni 700 kilométert.
A tetőn elhelyezett, kocsinként kilencvennégy kilogramm hidrogént tároló tartályokat, üzemanyagcellákat a Hydrogenics biztosította, miután az Alstom a saját technológia fejlesztése helyett inkább egy tapasztalt specialista felkeresése mellett döntött.
Az Alstom várakozásai szerint az üzemelési költségek hasonlóak lesznek a hagyományos dízelekéhez; a LINT-ek ökológiai lábnyoma a hidrogén előállításának mikéntjétől függ majd.
Az első járművek Németországban, Észak-Rajna–Vesztfália szövetségi tartományban állnának forgalomba. A francia gyártó eddig négy tartománnyal, összesen hatvan szerelvényről írt alá szándéknyilatkozatot, 2017 végéig pedig további negyven-hatvan motorvonat megrendelését remélik.
(iho.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.