A Mészáros Lőrinc-közeli Opimus megvette a Népszabadság kiadóját

Cikkünk folyamatosan frissül, időnként nézz vissza!

Az Opimus Press megvásárolta a Mediaworks kiadóvállalat 100 százalékát - jelent meg a hír a tőzsde honlapján. Mivel az ügyletre a Versenyhivatal is áldását adta, semmi sem állhat a tranzakció útjába.

Az új tulajdonos azonnal személyi döntéseket hozott. A népszabadságosok Facebook-oldala szerint

Mi sem mutatja jobban, hogy a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks kormányközeli tulajdonba került, hogy a vevő, az Opimus Press Zrt. két olyan személyt nevezett ki kedden a médiacég igazgatóságába, akik eddig a nyíltan kormánypárti napilapot, a Magyar Időket igazgatták. Az adásvétel után bekerült az igazgatóságba Liszkay Gábor, a lap felelős kiadója és Lóczi János kiadóigazgató. Liszkay a Simicska-Orbán szakítás, a tavaly februári G-nap előtt a korábban szintén kormánypárti Magyar Nemzet főszerkesztője volt.

Heinrich Pecina, a kiadót eladó Vienna Capital Partners tulaja is azonnal kiadott egy közleményt, amiben némi meglepetésre a Népszabadság esetleges újraindításáról is szót ejtett, méghozzá ebben a formában:

A számos lehetőség közül azért az - ajánlatát a Népszabadság kiadásának felfüggesztését követően megtevő - Opimus Press-re esett a döntés, mert kinyilvánították azon szándékukat, hogy hajlandóak a felfüggesztett Népszabadság általunk tervezett újraindításának lehetőségét komolyan megvizsgálni. Őszintén reméljük, hogy az új tulajdonos sikerrel tovább tudja építeni a Mediaworks Hungary Zrt.-t, és meg tudja oldani a Népszabadságnál pillanatnyilag fennálló nehézségeket is.

Ehhez képest tökéletesen életszerűtlennek tűnik, hogy egy olyan kiadó, amit többek között a tűzön-vizen át orbánista Liszkay vezet, egy korábbihoz hasonló Népszabadságot adjon ki.

Az, hogy az Opimus lett a vevő, nem meglepetés, a 444 a hétvégén írta meg, hogy a régóta pletykált felvásárlásból e hét elején lehet valóság. Pecina mostani állítása arról, hogy az Opimus csak nemrég jelentkezett be, az összes eddig elhangzott mondat közül a legéletszerűtlenebb.

A Mediaworks Heinrich Pecina osztrák befektető és a Vienna Capital Partners tulajdona volt. Pecina múlt kedden Budapesten tárgyalt a VCP további képviselőivel közösen. Másnap az osztrák nagykövet rezidenciáján zajlott találkozó az ügyben, amin Pecinán túl részt vett a VCP tanácsadó testületének tagjaként Martonyi János egykori külügyminiszter és Andreas Rudas, az RTL regionális igazgatója is.

A Népszsabadság leállításakor már tudni lehetett, hogy a lépés valószínűleg pusztán arra szolgál, hogy ne a nyilvánvalóan a miniszterelnök által közvetlenül irányított Mészáros Lőrincnek kelljen majd bezárnia a Fidesz-kormány által gyűlölt baloldali napilapot, ha majd megvette a kiadóját.

Mészáros persze nem a Népszabadság megsemmisítése végett vásárolt lapkiadót, hanem a Mediaworks többi újságja miatt.

Az egyik legárulkodóbb részlete a történetnek, hogy a Mediaworks épp a Népszabadság bezárása előtt néhány nappal zárta le eddigi legjelentősebb piaci ügyletét. Megvették a 8 milliárd forint forgalmú Pannon Lapok Társaságát, amivel már 12 megyei lap van a Mediaworks tulajdonában. Ezek azért fontosak a Fidesznek, hogy közvetlen elérésük legyen a potenciális vidéki szavazóbázisukhoz.

A kiadó portfóliójában van még a miniszterelnök kedvenc napilapja, a számára külföldi útjain külön kiprintelt Nemzeti Sport, a Világgazdaság, a Manager Magazin, több életmódmagazin és az egykori Ringier-nyomda is.

Mészáros és az Opimus között a kapocs Csík Zoltán, egykori rendőrségi nyomozó, aki a most bevásárló cég igazgatóságának tagja, és akinek a feltűnése korábban több cégnél is előre jelezte Mészáros Lőrinc tulajdonszerzését.