Nem igazán egyeztethettek az etyeki telektulajdonosokkal, mielőtt a felcsúti kisvasútépítés második ütemét elkezdték volna tervezni.
A második szakasz nyomvonala, amely Felcsútot, Bicskét és Etyeket kötné össze, telkeket felez meg, kertek alatt menne el.
Mint az az RTL Klub híadójából kiderül, az egyik ilyen telektulajdonos, Kerényi Ferenc sem a Miniszterelnökségtől értesült arról, hogy a telkén vasút menne át, azt saját magának kellett kiderítenie. Kerényi attól fél, az állami beruházás miatt kisajátítják telkének egy részét.
A tiltakozó etyekiek végül azt a választ kapták a Miniszterelnökségtől – erről Garaguly Tibor polgármester számolt be a tévének – hogy ha nem tetszik nekik a nyomvonal, saját költségükön terveztessék át.
Mint ismert, idén kora nyáron adták át a nagyérdeműnek a miniszterelnök falujában vágtató új kisvasutat, amely bevallottan nem a helyiek közlekedését, hanem csupán időszakos turistaigényeket elégítene ki Alcsútdoboz és a felcsúti sportaréna között. Azaz: azon kívül, hogy viszi a pénzt, nem csinál semmit.
A projektre elköltöttek majdnem egymilliárd forintot, utas azonban nem nagyon lett a kisvasúton, a turisták sem bírták megtölteni a szerény képességű, alig néhány kilométer hoszú vasutat.
Ezért aztán megtervezték a hálózatba Bicskét és Etyeket is bekötő új kisvasúti szakaszt, amely a helyben élők számára továbbra sem könnyíti meg az általuk használt közlekedési útvonalak lerövidítését (Bicske-Etyek-Budapest), sokkal inkább valami homályos, a környéken nem nagyon tapasztalható turisztikai igényt elégítene ki.
Az új szakaszról tehát már sok mindent tudni, a helyiek orrára viszont az RTL riportja szerint nem sok mindent kötöttek.
Többek között arról sem tudnak semmit, hogy felmerült, az etyeki hosszabbítás végül mégsem készül el. Pontosan azért, amiért az első szakasszal is komoly problémák adódtak: iszonyatos költségeket termel a működtetése. A Magyar Nemzet szerint az új szakasz évente 30 millió veszteséget produkálna.
Orbán Viktor miniszterelnököt a gazdaságtalan kisvasútja miatt ért kritikák nem tántorították el, ő a gazdasági racionalitást egész egyszerűen támadásként értékelte, mint fogalmazott, „ha támadják a kisvasutat, meg kell hosszabbítani”. (RTL Klub)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.