Egy szemtanú szerint nem ment olyan jól a füstölő 4-es metró utasainak mentése, ahogyan a katasztrófavédelem állítja

Pénteken este füstölni kezdett a négyes metró, ezért 122 embert kellett kimenekíteni a Gellért téri állomásnál. Az MTI a katasztrófavédelem tájékoztatása alapján azt írta, hogy a Gellért téri és a Fővám téri állomást is lezárták, az utasokat pedig tűzoltói segítséggel menekítették ki a mentőjárdán, ami a két állomást köti össze és a metrószerelvények padlójával egy szinten van.

Olvasónk Norbi azonban ott volt a szerelvényen, és azt mondja, hogy ez a így nem igaz. Szerinte a szerelvény nem is a Gellért és a Fővám tér között állt meg, hanem a Móricz és a Gellért tér között, a Gellérthez közelebb, ezért furcsa, miért kellett a Fővám téri állomást is lezárni.

Ezen kívül, mire a tűzoltók kiértek, Norbi szerint már az utasok fele magától kinyitotta a metró ajtaját, és leszállt a kocsikról segítség nélkül is.

Harmadrészt pedig a szemtanú nem látott semmiféle menekülőjárdát sem, azt mondja, az utasoknak a szerelvény mellett, a csövek között kellett kibotladozniuk az alagútból. És menekülés közben nem a metrószerelvény padlójával voltak egy szinten, hanem kb. a válluk magasságában volt a metrókocsik alja.

„Gyerekkel lévők, idősebbek, mozgáskorlátozottak erősen gondban lettek volna a kijutással”

- írja Norbi.

„Összességében nem volt nagy para, de az, hogy nem lett baj, csak az utasokon múlt. Teljesen higgadtan kezelték a helyzetet, párat kivéve akik rögtön a füstszag érzésekor kinyitották az ajtót és lepattantak. A BKK a hangosbemondón kb. semmit nem közölt, diszpécser hölgyemény meg be is mondta, hogy tudnak a problémáról, és

ne nyomogassák a vészjelzőt mert NEM TUD ENNYI MINDENT CSINÁLNI EGYSZERRE. vicc.

Amikor már szálltunk le, ami kb. negyed órával/húsz perccel a megállás után volt, akkor mondták be, hogy nem vagyunk veszélyben, és maradjunk nyugodtak. Iszonyat szervezetlen volt az egész.”

Norbi képe a menekülő utasokról.