Hitvány hazugsággyárnak tartja az Origót a kirúgott sportrovatos

Mártha Bencét, az Origo sportrovatának munkatársát nemrég elbocsátották a laptól. Mártha ez alkalomból levelet írt és küldött körbe minden origósnak, amiben megfogalmazza, hogyan élte meg a lapnál töltött elmúlt éveket és mit gondol a mostani vezetésről. Ebből a levélből idézett az Index néhány részletet.

„Nádoriék, Weyerék, vagy Pethő Andrisék, és persze a még most is kitartó sportrovat néhány tagja húsz éven át építették fel azt, ami Sáling Gergő kirúgásával aprópénzre váltva lett a lakájmédia konca. Pálmaiék még adtak valamit a látszatra, de a Faktor.hu/Tv2 szabadcsapatai hetek alatt hitvány hazugsággyárat csináltak abból, amiről fel sem fogták, mekkora érték. (...) 

Két éve ráhívtam volna a mentőt, ha valaki azzal jön, hogy az origónál nemcsak kiszednek dolgokat egy (névvel vállalt) cikkből, de bele is írnak a szerző mondanivalójával tökéletesen ellentétes sorokat”

Szerinte az Origo mostani vezetése saját magát húzta csőbe, mert hiába adták a kormánynak „dörgölőző bértollnokok” kezébe az újságot, az így az olvasottságát, elérését is elveszítette. 

Bűnösnek érzi magát, amiért „az lett az Origóból, amit akartak” , de elismeri, a munkatársaknak nem volt rá lehetőségük, hogy megakadályozzák az újság meredek zuhanását egy „kráter mélyére, ahol csak sötétség van”

Mártha így zárja sorait:

„az Origo név menthetetlen. És ez azért megbocsáthatatlan, mert rátok, a felelősökre maximum úgy fog emlékezni a sajtótörténelem, mint a magyar újságírás pufajkásaira, de az Origo lehúzása a retyón alaposan túlmutat néhány közepesen tehetségtelen bértollnok sorsán”