A Libération napilap ma közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, ami alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult a Renault autógyártó ellen.
A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault „megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztekkel, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat”. A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során.
Az eredményekből a jegyzőkönyv szerint azt lehet gyanítani, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, ami specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.
A Libération szerint az elmúlt 7 évben kb. 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.
A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, ami csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem.
A Renault mai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, és közölte: semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, tagadva, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit. Az autógyártó nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.