Azért vánszorog a Combino, mert Tarlósék átállították a körúti lámpákat

közlekedés
2017 április 27., 07:27
photo_camera Budapest, 2017. január 18...A 2024-es magyar olimpiai és paralimpiai pályázatot népszerûsítõ hirdetmény egy Combino villamos oldalán és egy ház falán a fõvárosi Margit körúton 2017. január 18-án...MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán

Öt év után a BKK felfüggesztette a villamosbarát lámpaprogramot a körúton, csütörtök reggel pedig már érezhetően lassabban közlekedtek, a megállókban többet álldogáltak a szerelvények. Az imént esett be a szerkesztőségbe Horváth Bence, aki szerint kifejezetten zavaró a dolog, a Mester utcától jött a Budai hídfőig, és az út legalább 5 perccel tovább tartott a szokásosnál. A villamos utasai között is ez volt a téma.

A dolog nem véletlen, a városvezetés döntött a program leállításáról. Ennek a lényege az volt, hogy a körúti lámpák úgy vannak beállítva, hogy az a combinóknak kedvezzen. Logikus is, mivel csúcsidőben háromszor annyian közlekednek a körúton villamossal, mint autóval. 

Vitézy Dávid honosította meg a programot, viszont lejárt az unió által előírt 5 éves fenntartási időszak, a főváros pedig inkább nem hosszabbította meg azt. A BKK előző igazgatója szerdán nagy Facebook-posztban füstölgött a vele és hagyatékával közismerten ellenséges Tarlós István intézkedése miatt. 

link Forrás

A villamosoknak kedvező lámpabeállítással a szerelvények több zöldhullámot kaptak, és átlagosan kevesebb időt álltak a megállóban. Előtte, és feltehetően mostantól újra, jó fél perccel volt hosszabb a megállóban töltött idő, mivel a le- és felszállás miatt a combino értelemszerűen nem tud olyan ütemben indulni, mint a gépjárművek, így beragad a piros jelzésnél.  

A másik változtatás az volt, hogy a körúti lámpaváltás ciklusideje 90-ről 60 másopercre csökkent, így a 2 percenként indított combinók pedig pontosabban tudták tartani a 2 perces tervezett járatkövetést a vonalon, ritkábban töri meg a haladást a lámpa, nem torlódtak fel, és maradtak le a villamosok. 

Nem csak azért lenne logikus a tömegközlekedőket előnyben részesíteni, mert többen használják és kevésbé szennyező mint az autós forgalom, hanem mert a gépkocsit vezetők jellemzően csak egy szakaszát veszik igénybe a körútnak, ellentétben a combinókkal. 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.