Úgy tűnik, volt értelme kiállni a tömegközlekedés mellett és szóvá tenni a nagykörúti zöldhullám ügyét: ma reggeltől visszaállt a villamosbarát, csúcsidőben "60 másodperces" lámpaprogram. Remélem, így is marad - ha igen, elismerésem a korrekció képességéért.
Ezt írta ki az előbb a Facebookra Vitézy Dávid, a BKK egykori vezetője.
Emlékezetes, hogy ugyanő háborodott fel - sokezer utassal együtt - amikor múlt hét szerdán kiderült, hogy a Főváros megváltoztatta a csúcsidőben rengeteg embert szállító négyes-hatos villamost előnyben részesítő közlekedésilámpa-ritmust a vonal nagykörúti szakaszán. Visszaállítva a régi, az autósoknak kedvezőbb ritmust. Miközben a Körúton csúcsidőben az autóforgalom háromszorosát teszi ki a villamoson áthaladó utasok száma.
A múlt szerdai változtatást a Főváros eltitkolta, azt a közvélemény csak Vitézytől tudta meg.
Pénteken Tarlós "Karburátor" István még megvédte az irracionális intézkedést. A szokásos sajtótájékoztatóján a Fonódó blog kérdésére azt mondta:
nincs értelme „hogy a közúti közlekedés szempontjait teljesen figyelmen kívül hagyjuk, csak hogy Nyugat-Európába rohangálhassunk, hogy mi már olyan fejlettek vagyunk, mint Hollandia.”
A mostani visszaváltoztatásról a Budapest Közút egyébként a múlt csütörtökön, tehát a volt BKK-s bejelentése után egy nappal kirakott egy igen hosszú és zavaros közleményt a honlapjára, ahol azt senki sem vette észre. A maratoni közlemény első 29 sorában ráadásul a lámpaátállítást és az autósok előnyben részesítését védték hevesen, hogy a legeslegvégén, 180 fokos fordulattal azt írják:
A BKK és a Budapest Közút között folytatott egyeztetések alapján 2017. május 2-tól a Széll Kálmán tér – Margit híd szigeti bejáró között továbbra is az új, a budai fonódó villamos hálózat működését segítő programok futnak, míg a Jászai Mari tér és a Dél-Budai végállomások között visszaállításra kerülnek a reggeli és délutáni időszakban futó 60 másodperces periódusidejű programok.
Az eredmények megérkezése után szakembereink értékelik azokat és ennek alapján születnek további szakmai döntések, amelyek minden közlekedő érdekét szolgálják majd.
Az ügyben több kérdést is küldtem az illetékeseknek, a beérkező válaszokat azonnal közöljük.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.