A Magyar Reklámszövetséghez és társszövetségeihez csatlakozva az IAB Hungary is elutasítja a reklámadó-emelést. A kormány a reklámadót – ami így is komoly teher a médiavállalkozásoknak – az árbevételre vetítve a jelenlegi 5,3 százalékról 7,5-re emelné.
A szakmai szervezetek szerint a reklámadót haladéktalanul meg kell szüntetni, mert
„a digitális szegmens sajátossága, hogy a piaci szereplők erős és közvetlen versenyben vannak a globális szereplőkkel, akiket a kormány – többször bejelentett szándéka ellenére – továbbra sem kényszerít valós tehervállalásra. Éppen ezért a reklámadó emelése a piaci alapokon működő hazai online kiadványok szempontjából diszkriminatív és drasztikus gazdasági következményekkel jár. Az adó tervezett mértéke a jellemző profitráták alapján a piaci alapokon működő szereplők jelentős részét veszteséges működésre, vagy a szolgáltatásuk színvonalát érdemben rontó költségcsökkentésre, némelyiküket tevékenységük vagy egyes kiadványok megszüntetésére kényszeríti.”
A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete is kifejezte súlyos aggályait a reklámadó várható hatásaival kapcsolatban. Mint írták: „Továbbra is hiányoljuk a szakmai ágazati egyeztetést, és nehezményezzük a piaci szereplőkkel való párbeszéd teljes hiányát.”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.