Szakmai szervezetek tiltakoznak a reklámadó ellen

A Magyar Reklámszövetséghez és társszövetségeihez csatlakozva az IAB Hungary is elutasítja a reklámadó-emelést. A kormány a reklámadót – ami így is komoly teher a médiavállalkozásoknak – az árbevételre vetítve a jelenlegi 5,3 százalékról 7,5-re emelné.

Fotó: fortepan.hu

A szakmai szervezetek szerint a reklámadót haladéktalanul meg kell szüntetni, mert

„a digitális szegmens sajátossága, hogy a piaci szereplők erős és közvetlen versenyben vannak a globális szereplőkkel, akiket a kormány – többször bejelentett szándéka ellenére – továbbra sem kényszerít valós tehervállalásra. Éppen ezért a reklámadó emelése a piaci alapokon működő hazai online kiadványok szempontjából diszkriminatív és drasztikus gazdasági következményekkel jár. Az adó tervezett mértéke a jellemző profitráták alapján a piaci alapokon működő szereplők jelentős részét veszteséges működésre, vagy a szolgáltatásuk színvonalát érdemben rontó költségcsökkentésre, némelyiküket tevékenységük vagy egyes kiadványok megszüntetésére kényszeríti.”

A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete is kifejezte súlyos aggályait a reklámadó várható hatásaival kapcsolatban. Mint írták: „Továbbra is hiányoljuk a szakmai ágazati egyeztetést, és nehezményezzük a piaci szereplőkkel való párbeszéd teljes hiányát.”

Koronavírus Hírek, háttér
Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.