Hétvégén a főkonstruktorral és a jármű főmérnökével közösen 20 mérnökből illetve szakemberekből álló csapatot küldött Budapestre a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrowagonmash Nyrt.-t tulajdonló Transmash Holding.
Mivel a BKV súlyos szankciókat helyezett kilátásba, inkább nem húzták az időt, belevetették magukat a munkába és gyakorlatilag két nap se telt bele, megtalálták az okát annak, ami miatt lassan negyedéve nem tud rendesen közlekedni szerelvény a vonalon.
A BKV azt írta közleményében, a szorgos orosz szakemberek megtalálták a hibást: az optikai csatoló elem volt a ludas, őt javították, és most átfésülik a teljes flottát is.
"Ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, akkor jövő héten megkezdődhet a szerelvények fokozatos, újbóli üzembe állítása" - vállalt ismét merészet a közlekedési vállalat.
Közleménye végén a BKV ismét szigorúnak mutatkozik, és minden szerződésben foglalt jogát meglóbálja a Metrowagonmash felett. "Társaságunk a rendszeres meghibásodások miatt hibás teljesítési kötbért, illetve kárátalányt, a késedelmes szállítás miatt pedig késedelmi kötbért érvényesít az orosz féllel szemben. Az első ilyen kötbérkövetelést már be is nyújtottuk, és minden felmerülő probléma esetén újabb kötbérkövetelést nyújtunk be" - írja a társaság.
UPDATE: A BKV azok után adta ki a (kötbérigényről is szóló) közleményt, hogy a HVG megírta: 42 millió forintnak megfelelő napi kötbérről mond le.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.