
A 3-as metró szerelvényeinek felújításáról 2015 nyarán aláírt szerződés alapján a BKV szerelvényenként napi 23 ezer euro, vagyis 7,1 millió forint kötbért kérhetne a felújítást végző orosz Metrovagonmastól, ha egy szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál hosszabb időre kell kivonni az üzemeltetésből.
A BKV a múlt pénteken mind a hat, már üzembe helyezett felújított metrószerelvényt kivonta a forgalomból az utasbiztonságot veszélyeztető meghibásodások miatt, vagyis a szerelvények már négy napja nem közlekednek. Ez alapján már akár 83 millió forint kötbért követelhetne. De nem követel. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint a cég inkább bízik, mégpedig abban, hogy a járművek egy-két héten belül ismét forgalomba állíthatók. Ami elég nagyvonalú dolog, mert egy-két hétnyi kiesésért 250-450 millió forintot is követelhetnének a gyártótól. (Via HVG)
UPDATE 11:02: Ugyan a HVG még Bolla korábbi nyilatkozata alapján egy-két hetes leállásról írt, a BKV friss közleménye szerint a Metrovagonmas szakemberei megtalálták a metrószerelvények meghibásodott alkatrészét, egy optikai csatolóelemet. Mondjuk az, hogy megtalálták, nem jelent gyors megoldást, a közlemény szerint a hiba kijavítása után a jövő héten, vagyis a forgalomból történt kivonást követő 10. naptól fokozatosan újra üzembe helyezhetik a szerelvényeket. A közleményben azt írják, hogy a meghibásodások miatt érvényesítik a kötbért, illetve káráltalányt.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.
Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.