2017 januárjában az üzemeltető A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány megtagadta a választ az Átlátszó közadat-igénylésére, amikor azt tudakolták tőle, pontosan hány jegyet adtak el napi bontásban az elmúlt félévben.
Az átlátszósok ezek után panaszt tettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, mert szerintük a 600 milliós uniós támogatásból épült vasút közpénzeket él fel, ezért joguk van hozzáférni az információkhoz. Végül az alapítvány erre reagálva megosztotta az utasforgalmi adatokat és a szerelvények számát napról napra. Mivel az adatigénylés januárban kelt, tavaly áprilistól januárig kaptak számokat. Áprilisban startolt el a kisvasút.
Az adatokból az látszik, hogy az indulástól számítva folyamatosan esik a kihasználtság. Első napokon még 1000 embert is elvittek a vasutak, de aztán hamar visszaesett 100-200 magasságába, év végére pedig gyakorlatilag elfogytak az utasok.
Összesen 53 olyan nap volt, amikor egyáltalán senki nem utazott, de hét napon ez sem zavarta az üzemeltetőket, és így is útjukra indítottak szerelvényeket. Az átlagos jegyeladási szám 113 egy nap.
(Átlátszó)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.