Nem a jegyrendszeres az első eset, amikor a rendőrséget küldik arra, aki segíteni akar

A múlt héten sok szó esett a 18 éves fiúról, aki biztonsági hibát talált a BKK elektronikus jegyrendszerében, de mikor erről értesítette az illetékeseket, akkor a jegyrendszert fejlesztő T-Systems ráküldte a rendőrséget.

Az Index mai cikkéből kiderül, hogy nem ez volt az első ilyen eset.

András egy vidéki iskolán tanul programozónak, a Telekom weboldalát böngészve talált rá egy súlyos biztonsági hibára, amivel keresztül simán be lehetett lépni a távközlési cég belső hálózatába. A hibáról értesítette a Telekomot, ők pedig beszélgetni hívták Budapestre. András úgy érezte, hogy a céget nem kavarja fel túlságosan a hiba, amit részletesen elmagyarázott nekik. Először személyesen majd emailben tárgyaltak arról, hogy András esetleg dolgozzon a Telekomnak, és keressen további hibákat a rendszerben. A tárgyalások megakadtak, de a programozó tovább kutakodott, egy újabb, még súlyosabb biztonsági rést talált, amivel a teljes állami és lakossági mobil- és adatforgalomhoz hozzá lehetett férni. Ezt kiszúrták a Telekom emberei, András is látta, hogy észrevették a hibát. Ezután felhagyott a teszteléssel, azt viszont nem tudta, hogy a Telekom feljelentést tett az akciója miatt, három hét múlva pedig meg is jelentek nála a rendőrök.

A vita most kb. azon zajlik, és nyilván a kezdődő bírósági eljárás is részben arról fog szólni, hogy András időben jelezte-e a hibát a Telekomnak. Egész más az ügy megítélése, ha rögtön szólt nekik, és más, ha csak simán bement a Telekom rendszerébe nézelődni.

További részletek errefelé.

Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.