Tarjányi Péter a Zoom.hu-ról eltűnt Orbán-cikkről: „Feltehetek és levehetek anyagokat, senki sem tudja megakadályozni”

Tarjányi Péter az ATV-ben

Érdekes interjút adott a Magyar Nemzetnek Tarjányi Péter, a Zoom.hu tulajdonosa. Hosszan magyarázza például, hogy mi történt az Orbán-család gazdagodásával foglalkozó lapszemlével, ami rövid idő után eltűnt a Zoom-ról.

Tarjányi először azt állítja, hogy a cikknek azért kellett levenni, mert a Magyar Nemzetben jelent meg, aminek Simicska Lajos a tulajdonosa, Simicska meg ne piszkálja Orbánt a gazdagodása miatt, hiszen ő is részese volt a bulinak évekig. Ezután a riporter felveti, hogy a témát nem Simicska, hanem egy újságíró derítette fel.

„Ha akarnám, csak hétfőn, szerdán és pénteken jelennének meg cikkek az oldalon, mert ez az én újságom. Feltehetek és levehetek anyagokat, senki sem tudja megakadályozni. A végén leraktuk, majd betelefonáltam és levetettem a cikket csak azért is. (...) Végeredményben tehát nem Orbán Viktorról szólt ez a történet. Kakaskodás volt, de a lázadást mindig le fogom verni. Én vagyok a tulajdonos, és a szerkesztőségi folyamatokba nem szólok bele, de ez egy érzelmi ügy volt.”

Így foglalja össze elképzeléseit a szerkesztőség és a tulajdonos viszonyáról Tarjányi Péter. Rákérdeznek arra is, hogy miből finanszírozza az újságot, erre azt mondja, hogy a pénz részben könyvei „angol, spanyol, héber” nyelvű kiadásából jön, illetve 40 százalékot adnak multinacionális cégek, de azt nem árulja el, hogy kicsodák.

Tarjányi a lapkiadás mellett most egy ellenzéki összefogás szervezésébe is belevág, de nagyon sok konkrétumot erről sem árul el az interjúban, így például, hogy kik lennének a résztvevők, ki lenne a vezetője, milyen politikusokkal egyeztetett vagy hogy pontosan milyen formában szeretnének részt venni a politikában. Mindenesetre azt ígéri, hogy október végére, november elejére tető alá hoz valamilyen széleskörű megállapodást.

Azt mondja egyébként, hogy az újsága nem vesz részt a politikai mozgalma építésében, a mozgalom alakulásáról szóló cikket pedig azért kellett először visszavonni majd újra kitenni, mert az első verzióban nem szerepelt az alakuló sajtótájékoztató időpontja.

;