Az applikáció alapú fuvarszervező vállalkozás a londoni közlekedési hatóság szerint nem felelt meg a feltételeknek, hogy tovább működhessen a brit fővárosban, ezért nem újították meg az engedélyüket.
A jelenlegi működési engedélyük szeptember 30-áig érvényes, az Ubernek pedig 21 napja van, hogy fellebbezést nyújtson be, az eljárás alatt pedig folytathatják tevékenységüket.
A Transport for London közleménye szerint azért nem újították meg a szerződést, mert az Uber számos alkalommal nem viselkedett felelős vállalatként, ami potenciális közbiztonságbeli kockázatot rejtett magában.
Közleményben támogatta a döntést a város polgármestere, Sadiq Khan is, aki szerint az első a londoniak biztonsága.
Az Uber egy újabb, öt évre szóló engedélyt szeretett volna kapni a közlekedési hatóságtól. Kiszivárgott hírek alapján már lehetett hallani a héten arról, hogy elutasító ítélet születhet, ahogy arról is, hogy az Uber minden létező fronton meg fog támadni egy ilyen döntést.
A mintegy 70 milliárd dollár értékűre becsült vállalat ezzel egyik kiemelt piacát veszítheti el. Az Uber az utóbbi időben egymás után kapja a nagy pofonokat, szexuális zaklatástól technológialopásig értek a vádak, melyek miatt távoznia is kellett az alapító-vezérigazgatónak, Travis Kalanicknak.
Az Ubernek a világ számos országában meggyűlt a baja a hatóságokkal, Magyarországról is menniük kellett, de ez nyilván jóval kisebb érvágást jelentett a vállalatnak.
Az Ubernek jelenleg mintegy 40 ezer sofőrje és 3,5 millió felhasználója van Londonban (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.