Természetesen kizárólag kormány- illetve Fidesz-közeli cégek profitáltak abból a gigantikus reklámkampányból, amit a Nemzeti Konzultáció sikere érdekében folytatott le a kormány idén április és július között. Ez derül ki az Átlátszó összesítéséből, ami tételesen sorra veszi, mely médiacégek, sales house-ok és ügynökségek nyerészkedhettek a gyűlöletkampányokon.
"Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda a dokumentációt"
- írja a portál a Rogán Antal vezette kommunikációs minisztérium eljárásáról.
Nagy meglepetések nincsenek: legnagyobb arányban az a Mediaworks könyvelhetett el bevételeket, amely az elmúlt évben egy sorba rendezte a megyei lappiac döntő részét. Tavasszal komplett konzultációs melléklet is megjelent a kiadó újságjaiban. Több mint 2 milliárd forint közpénzünkbe került.
Jól járt a Habony Árpád hitelezőjéhez, Tombor Andráshoz tartozó sales house, az Atmedia (860 millió), a Rákosi Tamás TV2-beszállítóhoz tartozó ODEX-óriásplakát-cég, az ODEX (800 millió), de nem panaszkodhat Ómolnár Miklós bulvárlapja, a Ripost (524 millió) és a Matolcsy Ádám-féle Origo sem (380 millió). Ami látványos, hogy a TV2 (300 millió), a Habony-féle MMG (260 millió), a Vajna-körhöz tartozó Radio Plus (200 millió) vagy az Echo TV (180 millió) nagyságrendileg kisebb pénzt kaptak mint a többi nagy vállalat. Úgy látszik, hogy a kormánymédia elsősorban a vidéken olvasott print médiára és a köztéri felületekre koncentrálta erőforrásait.
Feltűnő még, hogy olyan, hagyományosan egyébként a baloldali médiatérképre sorolt lapok, mint a Népszava vagy az ATV, mind 100 millió feletti hirdetésben részesültek a kampány során. Ez több, mint akár a Figyelőnek juttatott 62, a Demokratának kiutalt 75, vagy a Pesti Srácoknak szánt 61 millió forint. (Átlátszó)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.