7 milliárdért tolta le a kormány a brüsszelezős és sorosozós kampányt

Természetesen kizárólag kormány- illetve Fidesz-közeli cégek profitáltak abból a gigantikus reklámkampányból, amit a Nemzeti Konzultáció sikere érdekében folytatott le a kormány idén április és július között. Ez derül ki az Átlátszó összesítéséből, ami tételesen sorra veszi, mely médiacégek, sales house-ok és ügynökségek nyerészkedhettek a gyűlöletkampányokon. 

"Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda a dokumentációt"

- írja a portál a Rogán Antal vezette kommunikációs minisztérium eljárásáról. 

Nagy meglepetések nincsenek: legnagyobb arányban az a Mediaworks könyvelhetett el bevételeket, amely az elmúlt évben egy sorba rendezte a megyei lappiac döntő részét. Tavasszal komplett konzultációs melléklet is megjelent a kiadó újságjaiban. Több mint 2 milliárd forint közpénzünkbe került. 

Jól járt a Habony Árpád hitelezőjéhez, Tombor Andráshoz tartozó sales house, az Atmedia (860 millió), a Rákosi Tamás TV2-beszállítóhoz tartozó ODEX-óriásplakát-cég, az ODEX (800 millió), de nem panaszkodhat Ómolnár Miklós bulvárlapja, a Ripost (524 millió) és a Matolcsy Ádám-féle Origo sem (380 millió). Ami látványos, hogy a TV2 (300 millió), a Habony-féle MMG (260 millió),  a Vajna-körhöz tartozó Radio Plus (200 millió) vagy az Echo TV (180 millió) nagyságrendileg kisebb pénzt kaptak mint a többi nagy vállalat. Úgy látszik, hogy a kormánymédia elsősorban a vidéken olvasott print médiára és a köztéri felületekre koncentrálta erőforrásait. 

Feltűnő még, hogy olyan, hagyományosan egyébként a baloldali médiatérképre sorolt lapok, mint a Népszava vagy az ATV, mind 100 millió feletti hirdetésben részesültek a kampány során. Ez több, mint akár a Figyelőnek juttatott 62, a Demokratának kiutalt 75, vagy a Pesti Srácoknak szánt 61 millió forint. (Átlátszó)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.

Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.