7 milliárdért tolta le a kormány a brüsszelezős és sorosozós kampányt

Természetesen kizárólag kormány- illetve Fidesz-közeli cégek profitáltak abból a gigantikus reklámkampányból, amit a Nemzeti Konzultáció sikere érdekében folytatott le a kormány idén április és július között. Ez derül ki az Átlátszó összesítéséből, ami tételesen sorra veszi, mely médiacégek, sales house-ok és ügynökségek nyerészkedhettek a gyűlöletkampányokon. 

"Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda a dokumentációt"

- írja a portál a Rogán Antal vezette kommunikációs minisztérium eljárásáról. 

Nagy meglepetések nincsenek: legnagyobb arányban az a Mediaworks könyvelhetett el bevételeket, amely az elmúlt évben egy sorba rendezte a megyei lappiac döntő részét. Tavasszal komplett konzultációs melléklet is megjelent a kiadó újságjaiban. Több mint 2 milliárd forint közpénzünkbe került. 

Jól járt a Habony Árpád hitelezőjéhez, Tombor Andráshoz tartozó sales house, az Atmedia (860 millió), a Rákosi Tamás TV2-beszállítóhoz tartozó ODEX-óriásplakát-cég, az ODEX (800 millió), de nem panaszkodhat Ómolnár Miklós bulvárlapja, a Ripost (524 millió) és a Matolcsy Ádám-féle Origo sem (380 millió). Ami látványos, hogy a TV2 (300 millió), a Habony-féle MMG (260 millió),  a Vajna-körhöz tartozó Radio Plus (200 millió) vagy az Echo TV (180 millió) nagyságrendileg kisebb pénzt kaptak mint a többi nagy vállalat. Úgy látszik, hogy a kormánymédia elsősorban a vidéken olvasott print médiára és a köztéri felületekre koncentrálta erőforrásait. 

Feltűnő még, hogy olyan, hagyományosan egyébként a baloldali médiatérképre sorolt lapok, mint a Népszava vagy az ATV, mind 100 millió feletti hirdetésben részesültek a kampány során. Ez több, mint akár a Figyelőnek juttatott 62, a Demokratának kiutalt 75, vagy a Pesti Srácoknak szánt 61 millió forint. (Átlátszó)